افول اقتدار و زنانگی در سینمای ایران
اکبر عبدی با چادر در بزرگراه
اکبر عبدی دوباره لباس زن پوشیده است. 15 سال پس از آدم برفی (داوود میرباقری) که در آن زن پوشی عبدی به شکل گویایی نزول نمادهای مردانگی بود، حالادر خوابم می آد (رضا عطاران) همه چیز بیان واضح و گویای افول زنانگی در سینمای ایران است. اگر «آدم برفی» پایانی بود بر جریان فیلم های قهرمانی و حادثه یی که جمشید هاشم پور نشانه آنها بود، «خوابم می آد» هم نشانه یی است از پایان دوران فیلم های ملودرام اجتماعی که هدیه تهرانی نماد آنها محسوب می شود. عبدی در «آدم برفی» لباس زنی را می پوشید که سودای رفتن و مهاجرت داشت، زنی که در پشت ظاهر قلابی
شما میتوانید به یکی از روشهای زیر مشترک شوید:
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامهها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارتهای بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارتهای اعتباری بینالمللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکانپذیر است.
- دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت میگیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمیکند.
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.