آرشیو شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۱، شماره ۲۰۲۵۵
اخبار اقتصادی
۴

معاون وزیر اقتصاد پیش بینی کرد: سرمایه گذاری خارجی امسال به 10میلیارد دلار می رسد

رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی و اقتصادی ایران، رقم مصوب سرمایه گذاری خارجی در کشور برای سال جاری را حدود 10میلیارد دلار پیش بینی کرد.

بهروز علیشیری در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت؛ در صورت تحقق رقم فوق، میزان سرمایه گذاری خارجی مصوب کشور صددرصد جهش خواهد داشت و دوبرابر می شود.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری مصوب کشور در سال گذشته حدود 5 میلیارد دلار بوده است، افزود: این در حالی است که طی سه ماهه گذشته 5/2میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی مصوب شده است.

وی از اهتمام سازمان سرمایه گذاری خارجی برای رفع مشکلات سرمایه گذاران خارجی خبر داد و گفت: سرمایه گذاران خارجی در ایران از پشتوانه حقوقی و قانونی بی نظیری برخوردار هستند.

علیشیری تاکید کرد: سرمایه گذاران خارجی علاوه بر اینکه می توانند از حمایت سیاسی بهره گیری کنند، می توانند مالکیت صددرصدی طرح ها را نیز در اختیار داشته باشند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: سرمایه گذاران خارجی براساس رفتار عدم تبعیض از تمام پوشش های سرمایه گذاران داخلی برخوردار می شوند که البته این امر ظرفیت ایران را برای ائتلاف بین سرمایه های بخش خصوصی داخلی و خارجی بیش از گذشته فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه، بیش از 450 شرکت سرمایه گذار خارجی در ایران بیشترین سود را از بازار کشور دریافت کرده اند، گفت: قرار است تمام موانع محیط کسب و کار و سایر موانع بیرونی تاثیرگذار بر جذب سرمایه گذاری خارجی برطرف شود.