آرشیو پنجشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۱، شماره ۲۴۴۷
کتاب
۱۱

رمانی برای اندیشه ورزان

«عصر معجزات» نام رمانی است نوشته «کارن تامپسون واکر» که داستان خانواده یی را نقل می کند که روزی متوجه می شوند گردش زمین کندتر شده است. روزها و شب ها بلند تر و بلند تر می شوند و محیط زیست به وضعیتی اسف بار دچار می شود. قهرمان جوان داستان دختری است که می کوشد در این شرایط دشوار و جدید، دست به تغییراتی در زندگی خود و اطرافیان بزند و آنان را به سمتی هدایت کند که تغییرات محیطی تاثیر کمتری بر آن گذاشته اند. این کتاب را انتشارات «رندوم هاوس» در 288 صفحه منتشر کرده است.

«سیلویا دی» باز هم پر فروش

رمان تازه «سیلویا دی» نیز چون آثار پیشینش در فهرست کتاب های پر فروش، بالانشین شده است. او که چند بار هم برنده جایزه ریویونویسان امریکا بوده، با کتاب «عمیق تر در وجود تو» داستانی رمانتیک و پر هیجان را روایت می کند. این رمان می کوشد روابطی را میان آدم ها تصویر کند که ظاهری پرشکوه و فریبنده و شاد دارد، اما در عین حال از درون در حال تخریب و نابودی است. این کتاب را انتشارات «برکلی ترید» منتشر کرده است.

ویولنسل نواز

استیون گالووی، نویسنده رمان های فینی واش و عروج، در واقع آن را بر اساس داستان واقعی از شهری واقعی و مردمش نوشته است. در این رمان استیون گالووی، نویسنده کانادایی چهار نفر را که می کوشند در سارایوو جنگ زده زنده بمانند، به تصویر می کشد و در واقع این چهار نفر به نحوی طی داستان با هم در ارتباطند. اولین نفر ویولنسل نواز است در ماجرای کشته شدن 22 نفر که در صف نان ایستاده اند و در اثر اصابت خمپاره کشته می شوند. ویولنسل نواز در همین زمان آداجیو می نوازد و تمام شب و روز کنار پنجره یی می ایستد. 22 روز این کار را می کند. برای هر کشته یک روز یا دست کم سعی می کند. عده یی در جریان داستان متوجه نمی شوند که چرا او این گونه پی درپی می نوازد در حالی که شهر در رگبار می سوزد. اما موسیقیدان بیهوده نمی نوازد. او همراه مردم شهر نگران و افسرده است و برای تسلی خاطر بازماندگان می نوازد.