آرشیو پنجشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۱، شماره ۲۴۴۷
ورزش
۱۵

دنیا مالی،صفایی، وزیری و دهقان به المپیک می روند

بازگشت برکنارشده های ورزش ایران

بالاخره پس از کش و قوس های فراوان تصمیم بر این شد میلاد وزیری و زهرا دهقان که سهمیه حضور در مسابقات تیراندازی با کمان المپیک را کسب کرده بودند- اما بعد از اینکه شروطی برای حضور در اردوی تیم ملی مطرح کردند و از سوی کمیته فنی فدراسیون از تیم ملی خط خورده و جای خود را به نادر منوچهری و ساره اسدی دادند- به المپیک اعزام شوند.

دو هفته یی بود که منوچهری و اسدی تمرینات شان را آغاز کرده و مدارک خود را برای حضور در المپیک ارائه داده بودند اما در نهایت تصمیم بر این شد که دو نفری که حق شان بود، راهی لندن شوند. این اتفاقات بعد از اینکه اعتراضاتی به آن شد، افتاد.

راستش اعتراض به برکناری احمد دنیامالی، رییس فدراسیون قایقرانی ایران آغاز گر این موضوع شد تا کریم صفایی، رییس برکنار شده فدراسیون تیراندازی با کمان نیز دست به اعتراض زده و خواستار این شود که خود و ورزشکارانی که سهمیه گرفته اند به المپیک اعزام شوند.

حال با توجه به این موضوع باید منتظر ماند و دید احمد دنیامالی که حمایت های فدراسیون بین المللی را پشت سر خود می بیند و قرار شده او نیز در کنار قایقرانان به المپیک اعزام شود در ادامه به کار خود بازمی گردد یا باز شاهد تعلیق رشته«کانو» خواهیم بود؟

با توجه به اینکه محمد عباسی، وزیر ورزش خواستار این شده بود که میلاد وزیری و زهرا دهقان به عنوان المپیکی های تیر و کمان راهی لندن شوند، این احتمال وجود دارد که دنیامالی نیز به فدراسیون قایقرانی بازگردد.

جالب اینکه پس از دیداری که بین کریم صفایی، رییس سابق فدراسیون تیراندازی با کمان با محمد علی آبادی و بهرام افشارزاده، رییس و دبیر کمیته ملی المپیک برگزار شد، مقرر شد صفایی به عنوان سرپرست موقت فدراسیون تیراندازی با کمان، کمانداران ایران در المپیک 2012 لندن را همراهی کند. «پارک» به عنوان سرمربی و کیوان ریاضی مهر هم به عنوان مربی در کنار کمانداران به لندن خواهند رفت. البته طبق گفته افشارزاده ایران قراردادی با «پارک» مربی کره یی نداشته و او نمی تواند به لندن برود