آرشیو چهارشنبه ۴ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۵۱۳۵
اجتماعی
۴

اعلام درآمد ماهانه پزشکان خانواده براساس سرانه امسال

رئیس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده میزان درآمد ماهانه پزشکان خانواده بر اساس سرانه سال 91 را اعلام کرد.

دکتر محمد شریعتی با بیان اینکه عدد پایه سرانه پزشک خانواده به ازای هر نفر در سال 90 یکهزار و 750 تومان در نظر گرفته شده بود، گفت: براین اساس امسال میزان سرانه پزشک خانواده به همراه دستیارش با 20 درصد رشد نسبت به سال 90، 2 هزار و 100 تومان در نظر گرفته شده است.

شریعتی افزود: در مجموع درآمد یک مطب که پزشک خانواده و دستیارش (ماما یا پرستار) را شامل می شود، به ازای 2500 نفر در برخوردارترین منطقه شهری کشور معادل پنج میلیون و 200 هزار تومان خواهد بود و در محروم ترین منطقه شهری کشور این عدد به بیش از 9 میلیون تومان افزایش خواهد یافت. قائم مقام معاون بهداشتی وزیر بهداشت تصریح کرد: این زمان 3 ماهه در واقع دوران گذار برنامه پزشک خانواده در هر استان است که بعد از این زمان همه مردم باید زیر پوشش پزشک خانواده قرار بگیرند و مراجعه مستقیم آنها به پزشک متخصص مستلزم پرداخت 100درصد هزینه ها از جیب است.

شریعتی گفت: اجرای این برنامه تاکنون در استان های فارس، سیستان و بلوچستان و محدوده دانشگاه علوم پزشکی تهران در استان تهران شروع شده است. امروز هم محدوده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در بقیه استان تهران شروع می شود، آخر هفته نیز قرار است اجرای این برنامه در استان مازندران با حضور وزیر بهداشت کلید بخورد.