آرشیو یکشنبه ۱۵ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۲۴۶۱
باشگاه سیاست
۷

آیا جامعه ما اخلاقی است؟

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله دیروز خود به مناسبت تولد امام حسن مجتبی به نسبت سنجی اخلاق مسوولان سیاسی با سیره ایشان پرداخت و نوشت: «وقت آن است که از خود بپرسیم چه میزان با خلق و خوی امام مجتبی(ع) همراه هستیم و آیا می توانیم خود را از پیروان آن حضرت بدانیم یا نه؟ جامعه امروز ما چطور؟

آیا این جامعه، که بیش از سه دهه است تحت عنوان جامعه اسلامی به جهان معرفی می شود، واقعا یک جامعه اخلاقی است یا با آنچه از رفتار و کلام امام مجتبی علیه السلام فهمیده می شود، فاصله دارد؟ فاصله را می توان کوتاه کرد به شرط آنکه تلاش هایی برای زیادتر شدن آن صورت نگیرد.

آیا شاخصه های رفتاری جامعه امروز ما نشان دهنده تلاش ما برای کم شدن آن فاصله است یا برعکس، عواملی وجود دارند که این فاصله را بیشتر می کنند؟

پاسخ این سوال ها را به راحتی می توان در اختلافات بی مبنا، دعواهای بی حاصل، بدبینی های بی جهت و تفرقه های زیان بخش پیدا کرد. آیا وجود این واقعیت های تلخ در جامعه ما قابل انکار هستند؟!امروز، مردم از بداخلاقی های فعالان سیاسی، مسوولان و هواداران آنها به شدت نگران و گله مند هستند.

دقت در مجاری این بداخلاقی ها نشان می دهد که عموما از بدبینی، پالایش نکردن شنیده ها و عدم برخورداری از قلب سالم ناشی می شوند، درست همان اموری که در حدیث شریف منقول از امام مجتبی(ع) آمده اند و متاسفانه به آنها توجهی نمی شود.»