آرشیو چهارشنبه ۲۵ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۲۰۲۸۳
اخبار کشور
۳

نماینده ارومیه در مجلس: اگر سپاه و ارتش نبود تلفات زلزله دو برابر می شد

نماینده ارومیه گفت: اگر اقدام به موقع سپاه و ارتش نبود تعداد کشته شدگان زلزله حداقل دو برابر می شد.

نادر قاضی پور در گفت وگو با فارس با بیان اینکه صدا و سیما به دلیل پخش برنامه طنز خنده بازار عذرخواهی کرده است گفت: این موضوع تمام شده است مگر اینکه برخی ها مغرضانه بخواهند به آن دامن بزنند.

وی ادامه داد: دشمن قصد دارد از زلزله تبریز برای تحت تاثیر قرار دادن اجلاس عدم تعهد سوء استفاده کند.

وی با بیان اینکه مردم آذربایجان در زلزله اخیر رشادت های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را به وضوح دیدند، گفت: بعد از زلزله نیروهای ارتش و سپاه به امدادرسانی پرداختند و شبانه روز برای نجات زلزله زدگان تلاش کردند، بنده به جرات می توانم بگویم اگر نیروهای سپاه و ارتش به داد زلزله زدگان نمی رسیدند، تعداد کشته شدگان حداقل دو برابر می شد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با اشاره به سوء استفاده رسانه های ضد انقلاب از زلزله تبریز، ادامه داد: مردم آذربایجان به خوبی می دانند دشمنان انقلاب در آستانه موفقیت های بزرگ کشور از هر موضوعی برای ضربه زدن به انقلاب استفاده می کنند؛ اکنون در آستانه برگزاری اجلاس بزرگ عدم تعهد در تهران هستیم و رسانه های ضدانقلاب و بیگانه می خواهند با جوسازی اجلاس عدم تعهد را تحت تاثیر قرار دهند.

وی افزود: نمایندگان آذری زبان مجلس همراه با دیگر نمایندگان در جلسه علنی نسبت به تسریع در امدادرسانی تذکر دادند، اما واقعیت این است که اگر هر جا چنین اتفاقی می افتاد لازم بود چنین تذکراتی برای تسریع در امدادرسانی گفته شود و فرقی نمی کند در تبریز باشد و یا یزد و شیراز.

قاضی پور در پایان گفت: به نمایندگی از مردم غیور آذربایجان از رهبر معظم انقلاب، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش و نیروهای هلال احمر و امدادرسانی تشکر می کنم و همچنین از اعضای دولت که حضوری به موقع در منطقه زلزله زده داشتند تقدیر می کنم.