آرشیو یکشنبه ۵‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۲۴۷۷
صفحه آخر
۱۶
عرصه

نماد طلایی جشنواره فیلم زوریخ مشخص شد

ازبازیگر فیلم های «یک افسر و یک آقا» و «شیکاگو» در هشتمین جشنواره بین المللی فیلم زوریخ تقدیر می شود. ریچارد گیر در این دوره جشنواره زوریخ جایزه نماد طلایی یک عمر دستاورد را دریافت می کند. برگزارکنندگان جشنواره این جایزه را روز 23 سپتامبر (2 مهر) در مراسمی در سینما کورسو شهر زوریخ به بازیگر 63 ساله امریکایی اعطا می کنند. همان روز «آربیتراژ» تازه ترین فیلم گیر در جشنواره به نمایش درمی آید.

تریلر مالی «آربیتراژ» را نیکلاس جارکی کارگردانی کرده و گیر در آن نقش یک تاجر امریکایی 60 ساله را بازی می کند که در کارش به مشکل خورده و سعی دارد پیش از آنکه کلاهبرداری اش رو شود، امپراتوری تجاری خود را به یک بانک مهم بفروشد، اما یک اشتباه غیرمنتظره و خونین او را مجبور می کند نامحتمل ترین کار را انجام بدهد. سوزان ساراندون، بریت مارلینگ و تیم راث دیگر بازیگران «آربیتراژ» هستند که فیلم افتتاحیه شصتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم سن سباستین هم هست.

«روزهای بهشت»، «ژیگولو امریکایی»، «از نفس افتاده»، «کاتن کلاب»، «قدرت»، «سامرزبی»، «ترس اصلی»، «شغال»، «عروس فراری»، «پاییز در نیویورک»، «دکتر ت و زنان»، «پیشگویی های مرد شاهپرکی» «بی وفا»، «برقصیم» و «آملیا» از دیگر فیلم های این بازیگر اهل فیلادلفیا است. هشتمین جشنواره بین المللی فیلم زوریخ 20 تا 30 سپتامبر (30 شهریور تا 9 مهر) در سویس برگزار می شود. «وحشی ها» به کارگردانی الیور استون فیلم افتتاحیه این دوره جشنواره است و جان تراولتا یکی از بازیگران این فیلم جایزه چشم طلایی یک عمر دستاورد جشنواره را دریافت خواهد کرد. برگزارکنندگان جشنواره زوریخ همچنین با اعطای جایزه چشم طلایی یک عمر دستاورد از جری واینتروب، تهیه کننده پیشکسوت تقدیر خواهند کرد. فرانک دارابونت، رییس داوران بخش بین الملل جشنواره زوریخ 2012 است.