آرشیو شنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۲۴۸۲
اقتصادی
۴

پرسه در بازار

گرانی 10 درصدی مواد غذایی در جهان طی تیر امسال: بانک جهانی با اشاره به افزایش 10 درصدی قیمت مواد غذایی در جهان طی ماه جولای (تیر ماه) اعلام کرد قیمت گندم در این ماه 25 درصد افزایش یافته اما قیمت برنج 4 درصد کاهش داشته است. بر این اساس، قیمت جهانی گندم و ذرت طی ماه جولای نسبت به ژوئن بیش از 25 درصد رشد داشته است. قیمت سویا نیز در این مدت با رشد 17 درصدی روبه رو شده و تنها قیمت برنج در این مدت با افت 4 درصدی روبه رو شده است.

بازار 6/4 میلیارد دلاری مراقبت پوست در ایران: یورو مانیتور در گزارشی نوشت ارزش بازار محصولات مراقبت از پوست در ایران تا سال 2015 به بیش از 6/4 میلیارد دلار خواهد رسید. ارزش بازار محصولات مراقبت از پوست در ایران به دلیل تبلیغات و بازاریابی گسترده با رشد 24 درصدی به بیش از 3/0 میلیارد دلار در سال 2010 رسید.

رشد 30 درصدی صادرات چای هند به ایران: هند قصد دارد در سال جاری میلادی 15 میلیون کیلوگرم (15 هزار تن) چای به ایران صادر کند. در پی اجرای مکانیسم جدید نقل و انتقال پول بین ایران و هند، شبه قاره تصمیم گرفته صادرات چای خود را به ایران با افزایش 30 درصدی نسبت به سال 2011 به بیش از 15 میلیون کیلوگرم در سال جاری میلادی برساند. دیپاک آتال که مدیر دومین شرکت بزرگ تولید چای در هند است، در این باره به رویترز گفت: سیستم جدید پرداخت پول از ایران به هند راه اندازی شده و به این ترتیب ما می توانیم صادرات چای خود را به ایران افزایش دهیم.

تصویب درج استاندارد حلال درمحصولات غذایی خبری است که سیدرحیم سجادی معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی آن را اعلام کرده و گفته است: به تازگی در هیات دولت نیز استاندارد حلال روی لیبل محصولات غذایی مورد تصویب قرار گرفته و اقدامات اولیه آن نیز انجام شده است، زیرا صادرات غذای حلال که از سیاست های مهم دولت است، می تواند سهم خوبی در بازارهای جهانی داشته باشد.