آرشیو شنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۲۴۸۲
اقتصادی
۴

بدون تیتر

ارزش صادرات ایران در سال گذشته 109 میلیارد و 300 میلیون دلار بوده است و پیش بینی می شود این رقم در سال جاری با 43 میلیارد و 100 میلیون دلار کاهش به 66 میلیارد و 400 میلیون دلار برسد. اکونومیست معتقد است از سال آینده صادرات ایران روند صعودی به خود گیرد به طوری که برای صادرات ایران در سال 1392 رقم 66 میلیارد و 600 میلیون دلار به ثبت برسد.

حمایت صندوق بین المللی پول از اصلاحات اقتصادی دولت یونان: در آستانه سفر هفته آینده بازرسان بین المللی به آتن، صندوق بین المللی پول از اقدامات دولت جدید یونان برای اجرای اصلاحات اقتصادی و مالی حمایت کرد. بازرسان بین المللی قصد دارند برای بررسی تازه ترین تحولات اقتصادی و مالی یونان هفته آینده بار دیگر به این کشور بحران زده سفر کنند. قرار است گزارش جدید بازرسان بین المللی در خصوص وضعیت یونان تا پایان اکتبر آماده شود.

اقتصاد ایران تک محصولی است: دبیر کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه باید از اقتصاد تک محصولی متکی به نفت رها شویم، گفت: سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و دامپروری و همچنین پرداخت تسهیلات و حمایت های لازم از آنان راهکار اقتصاد مقاومتی است. حجت الاسلام والمسلمین موسی احمدی، نماینده مردم بوشهر، با اشاره به اینکه دشمنان یکی از منابعی را که می توانستند محدود کنند صادرات نفتی ایران بود، یادآور شد: در محدودیت های گذشته غرب علیه ایران در بخش بنزین تحقق خودکفایی در این بخش مانع از تحقق آرزوهای آنان شد.