آرشیو شنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۳۴۹۷
جهان
۶

سازمان ملل، رای دادگاه راشل کوری را محکوم کرد

رای ناعادلانه دادگاه رژیم صهیونیستی در مورد قاتلان راشل کوری، فعال صلح آمریکایی همچنان انتقادهایی را به همراه دارد. این انتقادها از سوی مجامع بین المللی در حالی است که مقامات آمریکا در اعتراض به این حکم علیه شهروند خود فقط به یک ابراز نگرانی ساده اکتفا کرده اند. در تازه ترین این انتقادها، ریچارد فولک، بازرس ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در اراضی فلسطین اشغالی تصمیم دادگاه رژیم صهیونیستی در مورد متهم نشناختن ارتش اسرائیل در موضوع کشتن راشل کوری فعال سیاسی آمریکایی و زیر گرفتن عمدی وی با بلدوزر نظامی در نوار غزه را محکوم کرده است.

به گزارش فارس، بیانیه صادر شده از سوی وی در ژنو تاکید می کند که تصمیم قاضی دادگاه، شکستی برای عدالت و مواخذه گناهکاران و پیروزی برای ارتش اسرائیل در راستای فرار از محاکمه به شمار می آید.

وی افزود: قاضی اسرائیلی به گونه ای حکم داده که انگار هیچ زمینه ای برای اعمال هر تحریمی علیه رژیم صهیونیستی وجود ندارد و به همین علت مقامات نظامی و سیاسی این رژیم را تبرئه کرده است؛ این تبرئه از رانندگان بلدوزر آغاز شده تا فرماندهان آنها و بالاترین تصمیم سازان نظامی و سیاسی اسرائیلی را دربر می گیرد. فولک همچنین این حکم را نقض آشکار معاهدات ژنو در مورد اشغال اراضی دیگر کشورها دانست و تاکید کرد که نتیجه این حکم قبل از هر کسی برای خانواده راشل کوری و حاکمیت و تمامیت قانون غمبار است.

فولک که یک یهودی آمریکایی است و در عین حال منتقد سیاست های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی به حساب می آید، پیشتر اسرائیل را به ارتکاب جنایت های ضدانسانی علیه نوار غزه متهم کرده بود.

دادگاه مرکزی رژیم صهیونیستی سه شنبه گذشته در شهر حیفا نظامیان صهیونیست عامل قتل راشل کوری را که در جریان تظاهرات مسالمت آمیز علیه تخریب منازل فلسطینیان در شهر رفح واقع در جنوب باریکه غزه در سال 2003 توسط بولدوزر زیر گرفته شد، تبرئه کرد.