آرشیو شنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۳۴۹۷
ایران زمین
۱۵

توسعه مکانیزاسیون برنج به 100 درصد می رسد

رئیس اداره امور فناوری های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: توسعه مکانیزاسیون برنج در پنج سال آینده به 100 درصد می رسد.

علی جمشیدی در گفت و گو با فارس افزود: مکانیزاسیون برنج در استان فارس در سه سال اخیر از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است و در صورت حمایت اداره ها و سازمان های ذی ربط و همچنین تامین تسهیلات بانکی ارزان قیمت در آینده نزدیک شاهد شکوفایی بیشتر در مکانیزاسیون این زراعت خواهیم بود.

وی گفت: در حال حاضر بیش از 100 کمباین برنج و 130 دستگاه انواع نشاکار توسط کشاورزان و کمباین داران منطقه خریداری شده و یکصد نفر نیز متقاضی خرید کمباین هستند.

جمشیدی افزود: در سال جاری نزدیک به 3 هزار هکتار از مزارع برنج این استان در منطقه کامفیروز، درودزن، بانش و رستم با ماشین های نشاکار کشت شده که پیش بینی می شود عملیات برداشت بیش از 85 درصد مزارع این استان (حدود ده هزار هکتار) در منطقه کامفیروز و 60 درصد مزارع برنج در سایر مناطق شهرستان مرودشت و بیش از 30 درصد در سایر شهرستان های برنج کار با کمباین برنج صورت پذیرد؛ در این عملیات علاوه بر کمباین های این استان تعداد قابل توجهی کمباین از استان های شمالی به مناطق برنج کاری وارد شده و اقدام به برداشت می کنند.