آرشیو شنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۳۴۹۷
صفحه آخر
۲۰
رنگ آسمان

آبگرفتگی در شمال

احسان مرادی

همزمان با افزایش مسافرت های تابستانی به شمال کشور، متاسفانه شرایط جوی بدی نیز بر این منطقه خوش آب و هوا چیره شده است. به نظر می رسد در برخی مناطق نوار شمالی، بارش ها با شدت تمام ادامه داشته باشد.

دیروز: روز گذشته نیز بارش های رگباری، گاهی همراه با آذرخش در شمال غرب، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز ادامه داشت. در این مناطق کاهش محسوس دما را شاهد بودیم. همچنین وزش باد و گرد و خاک در مناطقی از غرب و جنوب غرب تکرار شد. بارش ها از شب گذشته در مناطق یادشده شدت گرفت.

امروز: انتظار داریم بارش های رگباری همراه با وزش باد وگاهی آذرخش یا تگرگ در شمال غرب، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز دگرباره شدت گیرد. اوج بارش ها در سواحل دریای خزر رخ می دهد. در این زمان دریای خزر توفانی خواهد بود. از امروز سرعت وزش باد نیز در جنوب غرب و تا حدی غرب شدیدتر می شود و در این مناطق بر میزان گرد و غبار افزوده خواهد شد. کاهش دما در نوار شمالی امروز هم ادامه دارد.

آینده نگری: به تدریج از فردا بارش ها گسترش بیشتری خواهد داشت و احتمالامناطقی از غرب و مناطقی از دامنه های رشته کوه البرز را هم فرا می گیرد. به نظر می رسد بارندگی های تابستانه طی روزهای آینده بخصوص در سواحل دریای خزر تداوم داشته باشد.

هشدار: به هموطنان شمالی و بخصوص به مسافران تابستانی هشدار می دهیم از آمد و شد یا توقف در حاشیه رودها، شیب تند کوه ها و مناطق مستعد جاری شدن سیلاب دوری کنند. به نظر می رسد بارش ها در مناطقی از سواحل دریای خزر سبب آبگرفتگی معابر عمومی یا طغیان رودها شود.

جام جم