آرشیو شنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۲۰۳۰۶
اخبار کشور
۱۴

در اعتراض به فیلم موهن علیه پیامبر اعظم صورت گرفت

تجمع اعتراض آمیز دانشجویان در مقابل سفارت سوئیس

دانشجویان کشورمان ظهر پنج شنبه در اعتراض به فیلم موهن علیه نبی معظم اسلام در مقابل سفارت سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا در تهران تجمع کردند.

دانشجویان در حالی که حلقه امنیتی چند لایه ای از سوی پلیس گرداگرد سفارت سوئیس تشکیل شده بود تجمع اعتراض آمیزی را علیه سازنده آمریکایی -اسرائیلی فیلم موهن درباره پیامبر اسلام(ص) و حامیان آن برگزار کردند.

دانشجویان در حالی که شعار می دادند یا ایهاالمسلمون اتحدوا اتحدوا، لبیک یا محمد لبیک یا رسول الله، حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست، مسلمان می میرد ذلت نمی پذیرد و... پرچم آمریکا را به آتش کشیدند.

تجمع کنندگان همچنین با جوانان مصر و لیبی که در روزهای گذشته در اعتراض به اهانت شنیع عوامل آمریکا علیه نبی معظم اسلام در مقابل سفارت آمریکا در این کشورها تجمع کرده بودند اعلام همبستگی کردند.

دانشجویان در بیانیه پایانی خود تاکید کردند: طبق ماده 7 منشور ملل متحد کشوری که امنیت بین المللی را به خطر اندازد باید مورد مواخذه قرار گیرد و ما از سازمان های بین المللی و جهانی می خواهیم دولت آمریکا را مورد بازخواست جدی قرار دهند.

دانشجویان ادامه دادند: به آتش آوران جنگ های صلیبی هشدار می دهیم که ادیان توحیدی در کنار هم هستند، مسلمانان و مسیحیان برادران یکدیگر خواهند ماند و آنچه از لابی های فاسد صهیونیستی و حلقه های نفوذی در دولت های غربی بیرون آید به کمک خداوند، با بصیرت، هوشیاری و اتحاد دینداران جهان خنثی خواهد شد.

تجمع کنندگان همچنین خواستار محاکمه مسئولان نشر این فیلم در دادگاهی بین المللی شدند.