آرشیو شنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۲۰۳۰۶
اخبار کشور
۱۴

سه کارگردان سینمای ایران در گفت وگو با کیهان: باید به گستاخی هالیوود پاسخ داد

گروه ادب و هنر:

سه کارگردان سینمای ایران ضمن محکوم کردن ساخت و نمایش فیلمی علیه پیامبر گرامی اسلام، بر ضرورت پاسخ به گستاخی هالیوود تاکید کردند.

پرویز شیخ طادی در گفت وگو با خبرنگار کیهان در ارتباط با فیلم موهن علیه پیامبر گرامی اسلام(ص) گفت: فیلم ساخته شده ساختار ضعیفی دارد و حتی در حد تله تئاتر دانشجویی هم نیست و صرفا در آن به هتاکی و فحاشی به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) پرداخته شده است.

این کارگردان سینما انگیزه و جریان های پشت پرده این فیلم را به راه انداختن یک جریان مقابله به مثل در بین مسلمانان دانست و خاطرنشان کرد: آنها می خواهند با تولید چنین فیلم توهین آمیزی باعث برانگیخته شدن خشم غیرقابل کنترل مسلمانان شوند و آنها را وادار به حمله به مقدسات سایر ادیان کنند.

وی بهترین پاسخگویی را به این قبیل تحرکات به وسیله حرکت های بازدارنده و ماندگار فرهنگی دانست و افزود: با یک نگاه دوراندیشانه باید در حوزه نقد و اندیشه های صهیونیستی خصوصا با ساخت فیلم های مستند که قابلیت تاثیرگذاری بیشتری دارند تلاش شود.

کارگردان سریال یوسف پیامبر(ع) نیز هدف همیشگی هالیوود را دین زدایی دانست و تصریح کرد: از زمانی که نهضت های اسلامی و مبارزه علیه استکبار گسترش یافته است، غرب تلاش می کند با حرکت هایی جسارت آمیز، مسلمانان را در اعتقاداتشان متزلزل کند. اما مسلمانان در نقاط مختلف جهان پاسخ دندان شکنی به آنها داده اند.

فرج الله سلحشور از دولت خواست با قرار دادن امکانات و بودجه لازم سینماگران متعهد و مومن را برای پاسخگویی و تولید فیلم های درخور شان افکار عمومی حمایت کند.

یکی دیگر از کارگردانان سینما گفت: آنچه غرب به دنبال آن است ایجاد شکاف بین ادیان الهی است و تلاش می کند این شکاف را تبدیل به خشم و دشمنی کند.

مسعود اطیابی خاطرنشان کرد: «اسلام برای غرب تبدیل به یک چالش شده است و با رشد اسلام منافع بزرگی که آنها برای خودشان در نظر گرفته اند به خطر می افتد. به همین دلیل آنها می خواهند با درگیر کردن مسلمانان به چنین موضوعاتی در مسیر بیداری اسلامی خدشه وارد کنند.

وی وظیفه فیلمسازان و هنرمندان مسلمان را پرداختن و معرفی دستورات صریح، متعهدانه و به هنگام اسلام دانست و افزود: آنها که توهین می کنند ضعیف تر هستند و ما نیاز به توهین به ادیان دیگر نداریم. فقط فیلمساز مسلمان باید دقت کند که جلوه واقعی از اسلام را نشان دهد.