آرشیو شنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۲۰۳۰۶
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۱۳

دوری بسکتبال ایران از اقتدار سنتی اش

بچیروویچ: همانند یک قهرمان نبودیم

سایت کنفدراسیون بسکتبال آسیا در گزارشی پس از دیدار ایران برابر هند عملکرد تیم کشورمان را دور از اقتدار سنتی اش در بسکتبال آسیا توصیف کرد.

تیم بسکتبال هند در نخستین دیدارش در رقابت های کاپ آسیا برابر ایران قرار گرفت و در مجموع عملکرد خوبی داشت. هندی ها نیمه نخست را خوب آغاز کردند، اما در جریان مسابقه نتوانستند برابر قدرت ایران که از بزرگان غرب آسیا محسوب می شود، دوام بیاورند و در نهایت 83 بر 71 مغلوب شدند. تیم ملی بسکتبال ایران که پیش از این همه از فاصله قدرتی آن با حریفش صحبت می کردند، برخلاف انتظارات در این مسابقه همانند همیشه نبود و از قدرت سنتی اش در آسیا دور بود.

مهمد بچیروویچ سرمربی تیم بسکتبال ایران پس از این دیدار، اظهار کرد: ما سجاد مشایخی، صالح فروتن و امیر صدیقی را به دلیل مشکل خروجی در اختیار نداشتیم، اما فکر می کنم که خیلی سریع ریتم بازی خود را به دست خواهیم آورد. البته می دانم که همانند یک تیم قهرمان بازی نکردیم، اما این مسابقه نیز دیدار فینال نبود. وی ادامه داد: این اولین مسابقه ایران بود و همانند همیشه نخستین مسابقه ها شرایط منحصر به فردی دارند. فکر می کنم گام به گام بهتر خواهیم شد و به شرایط ایده آل خواهیم رسید.