آرشیو شنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۲۰۳۰۶
اخبار اقتصادی
۴

قیمت جهانی نفت از 118 دلار عبور کرد

به دنبال اعلام سیاستهای جدید انبساطی پولی از سوی فدرال رزرو آمریکا و سقوط ارزش دلار، قیمت جهانی نفت از مرز 118 دلار گذشت.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، کارشناسان انرژی براین باورند که اجرای سیاست های انبساطی جدید از سوی فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش تقاضای نفت و در نتیجه قیمت آن خواهد داشت.

براساس این گزارش: قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در بازار لندن برای تحویل لحظه ای با افزایش 63/1 دلاری به 04/118 دلار رسید. قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا در بازار نیویورک نیز با 53/1 دلار افزایش به بیش از 84/99 دلار رسیده است.

فدرال رزرو آمریکا قصد دارد نرخ بهره بانکی را تا اواسط سال 2015 میلادی بدون تغییر حفظ کند و هر ماه بیش از 40 میلیارد دلار برای خریداری اوراق قرضه و بدهی اختصاص دهد. هدف اصلی فدرال رزرو آمریکا از اجرای سیاست های انبساطی جدید پولی کمک به افزایش رشد اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری است.

ارزش دلار آمریکا نیز روز جمعه به پایین ترین حد خود در برابر یورو درچهارماه اخیر رسیده است و هم اکنون هر یورو برابر 308/1 دلار معامله می شود.ارزش دلار برابر یورو طی این هفته حدود 5 درصد کاهش داشته است.

قیمت جهانی طلانیز در روز جمعه بیش از 30 دلار نسبت به روز چهارشنبه افزایش یافت و به 1775 دلار درهر اونس رسید. علاوه بر کاهش ارزش دلار افزایش امیدواری نسبت به بهبود وضعیت اقتصادی جهان نیز در افزایش قیمت طلاموثر بوده است.