آرشیو شنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۲۰۳۰۶
اخبار اقتصادی
۴

مهلت 15 روزه بانک مرکزی به صرافی های غیرمجاز

بانک مرکزی با تعیین ضرب الاجلی 15روزه برای صرافی های غیرمجاز جهت مراجعه و درج اطلاعات در سایت اعلام کرد: درغیر این صورت با این صرافی ها از طریق مراجع ذیصلاح برخورد خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، در راستای ساماندهی صرافی های غیرمجاز سراسر کشور، کلیه اشخاص حقیقی دارای پروانه کسب از اتحادیه طلاوجواهر که به انجام فعالیت صرافی مبادرت می ورزند از تاریخ نشر این اطلاعیه به مدت 15روز فرصت خواهند داشت به آدرس http:/inbfi.cbi.ir قسمت صرافی ها مراجعه و نسبت به درج اطلاعات اقدام نموده و ضمن اخذ کد رهگیری نسبت به ارسال کپی برابر اصل پروانه کسب به اداره مجوزهای بانکی بانک مرکزی اقدام نمایند.

متعاقبا اطلاعات، اسناد و مدارک افرادی که اقدام به ثبت نام نموده اند، مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت داشتن شرایط و صلاحیت های لازم اقدام به صدور مجوز خواهد شد.

شایان ذکر است: درج اطلاعات واخذ کد رهگیری به منزله صدور مجوز نمی باشد و هیچ گونه تعهدی را برای بانک مرکزی ایجاد نمی نماید.

بدیهی است مسئولیت عواقب عدم مراجعه به سامانه و یا ثبت اطلاعات نادرست برعهده شخص دارنده پروانه کسب بوده و در صورت عدم صحت اطلاعات، فرآیند رسیدگی به صدور مجوز متوقف و از طریق مراجع ذیصلاح نسبت به جلوگیری از فعالیت آنها اقدام خواهد شد.