آرشیو شنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۲۰۳۰۶
اخبار اقتصادی
۴

فروش 5 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت زیرساخت های حمل و نقل

معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز مرحله جدید فروش 5هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت از امروز خبر داد.

احمد صادقی گفت: وزارت راه وشهرسازی درسال جاری مبلغ 35هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت با تضمین دولت و با هدف تکمیل پروژه های مهم و استراتژیک ریلی و آزاد راه منتشر خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور درخصوص ویژگی های اوراق مشارکت وزارت راه و شهرسازی گفت: این اوراق درشعب منتخب بانک تجارت با سود 20درصد و به صورت بی نام و قابل انتقال به غیر به فروش خواهد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی درخصوص اهمیت سرمایه گذاری دربخش توسعه زیرساخت های حمل و نقل درکشور تاکید کرد: ویژگی مهم اوراق مشارکت وزارت راه وشهرسازی این است که توسط دولت تضمین شده و محل مناسب و امنی برای سرمایه گذاری اقتصادی است. ضمن اینکه مردم با خرید این اوراق سهم بسیار مهمی درتوسعه و عمران کشور خواهند داشت.

صادقی تاثیر مبلغ حاصل از فروش اوراق مشارکت در طرح های زیربنایی را بی نظیر توصیف کرد و گفت: عزم جدی دولت در عمران و آبادانی کشور و همکاری و همدلی مردم با دولت دراین امر باعث به وجود آمدن دوران طلایی سازندگی درکشور شده است. یکی از مهمترین منابع تامین اعتبار برای توسعه زیر ساخت های حمل ونقل درکشور مبلغ 700 میلیارد تومانی بود که از محل فروش اوراق مشارکت از اسفند ماه سال گذشته حاصل شده بود. برای مثال این اولین بار در کشور است که پروژه های ریلی و راهسازی درکشور به صورت 3 شیفته فعال هستند و سرعت اجرای پروژه ها با توجه به حجم بالای کار افزایش چشم گیری یافته است.