آرشیو دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱، شماره ۵۱۹۵
اجتماعی
۴

دو خط خبر

مهلت ارسال آثار به نمایشگاه «مد، مانتو و سرپوش» تا 30 مهر تمدید شد. پیش از این مقرر شده بود که طراحان طرح های خود را به صورت دوخته شده تا 20 مهر به دبیرخانه ارسال کنند، اما این تاریخ تا 30 مهر تمدید شد.

برگزاری نشست از بوسنی تا میانمار در اول آبان. نشست تخصصی از بوسنی تا میانمار اول آبان با حضور حقوقدانان، سازمان های مردم نهاد و انجمن های دولتی برگزار می شود.

نیاز به 16 هزار تخت ICU در بیمارستان های کشور. دکتر امیرعلی سوادکوهی رئیس انجمن مراقبت های ویژه گفته است اکنون 4 هزار تخت مراقبت های ویژه در بیمارستان های کشور وجود دارد که باید 20 هزار تخت افزایش یابد.

فراخوان مقامات سازمان ملل برای ایجاد فضای حمایتی از معلولان. روسای یونسکو، صندوق کودکان سازمان ملل متحد، برنامه عمران ملل متحد، سازمان بین المللی آموزش در پیامی مشترک به مناسبت روز جهانی معلم (5 اکتبر) خواستار ایجاد فضای حمایتی از معلمان، فراهم ساختن آموزش مناسب برای آنان و پاسداری از حقوق این قشر شد.

مرگ روزانه 17 تن بر اثر مسمومیت در سال 90. مسمومیت در سال گذشته جان شش هزار و 176 نفر را در کشور گرفت که این آمار رشد 6/2 درصدی مسمومیت در سال 90 نسبت به سال 80 را نشان می دهد.

مراکز همسریابی با مجوز سازمان روانشناسی فعالیت کنند. دکتر عباسعلی الهیاری، رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفته است مراکز همسریابی باید به علت این که مشاوره نیز می دهند از این سازمان مجوز دریافت کنند.