آرشیو چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۲۹
سیاسی
۲

عسگراولادی: وقتی جمهوریت را پذیرفتیم باید تحزب را هم قبول کنیم

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: زمانی که ما جمهوریت را قبول کرده ایم باید تحزب را هم قبول کنیم، اگر نه دچار نارسایی می شویم.

به گزارش فارس، حبیب الله عسگراولادی تصریح کرد: ممکن است عده ای برای شخصی که رئیس جمهور است صحنه سازی کنند و او را فریب دهند مگر این که او حزبی باشد، زیرا حزبی که چهار شرط خودسازی، همدیگرسازی، ارتباط تشکیلاتی و تقوا را عمل کند، کمتر اشتباه می کند.

وی با اشاره به مواضع رئیس جمهور نسبت به تحزب گفت: اگر آقای احمدی نژاد می گوید من به هیچ تشکلی بدهکار نبوده و حزبی نیستم، یعنی می خواهد جمهوری را انفرادی اداره کند و این با جمهوریت مغایرت دارد.

عسگراولادی گفت: اولین نکته این که ایشان به وسیله احزاب بالاآمد و در مجموعه اصولگرایان مانند دیگران همراه دیگر شخصیت ها حضور داشت.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: آقای احمدی نژاد از جمله کسانی است که مجموعه های اصولگرا معرفی اش کردند اما همین که رای آورد گفت به حزبی بدهکار نیستم.

وی گفت: رئیس جمهور آینده باید ریشه اجتماعی و تشکیلاتی داشته باشد زیرا در غیر این صورت هر کسی را که می آید رشد کند، کنار می زند.

عسگراولادی با تاکید بر این که رئیس جمهور نمی تواند با احزاب و جامعه ارتباط نداشته باشد، گفت: اگر جمهوری اسلامی را می خواهیم، رئیس جمهور نیاز به رای حساب شده دارد و رای حساب شده بدون تشکیلات امکان ندارد، شرایط امروز بیش از گذشته اقتضای تشکل و تحزب را دارد.