آرشیو چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۲۹
جهان
۶

رامنی اعلام کرد سیاست های اوباما باعث خطرناک تر شدن خاورمیانه شده است

رامنی برای نخستین بار در نظرسنجی ها از اوباما جلو زد

پس از برگزاری اولین مناظره تلویزیونی بارک اوباما و میت رامنی و اذعان بسیاری از مردم و کارشناسان به شکست اوباما در این مناظره، بسیاری منتظر تازه ترین نظرسنجی ها پس از این مناظره بودند. تازه ترین نظرسنجی انجام شده مربوط به موسسه نظرسنجی پیو است که نتایج قابل توجهی را نشان می دهد.

به گزارش مهر، نتایج این موسسه نظرسنجی حکایت از آن دارد که برای نخستین بار در رقابت های ریاست جمهوری سال جاری، نامزد جمهوریخواهان از رقیب دموکرات خود پیش افتاده است. در این نظرسنجی جدید، 49 درصد مردم آمریکا که برای شرکت در انتخابات ثبت نام کرده اند از تصمیم خود برای رای دادن به رامنی در انتخابات ششم نوامبر خبر داده اند. این در حالی است که فقط 45 درصد از مردم آمریکا گفته اند که در این انتخابات به اوباما رای می دهند. در نظرسنجی قبلی موسسه پیو که در ماه سپتامبر (ماه گذشته میلادی) انجام شده بود، اوباما 51 درصد آرای مردم را به دست آورده بود و 42 درصد مردم آمریکا نیز گفته بودند که به میت رامنی رای خواهند داد.

نتایج این نظرسنجی در حالی اعلام شد که رقابت میان این دو نامزد همچنان ادامه دارد و آنها به انتقاد از سیاست های یکدیگر می پردازند. تازه ترین این انتقادها از سوی رامنی مطرح شد که دوشنبه شب در ایالت ویرجینیا سیاست خارجی اوباما را مورد سرزنش قرار داد.

رامنی ضمن تشریح سیاست خارجی خود، در مورد سیاست های اوباما گفت: عدم رهبری مناسب از سوی اوباما برای حل بحران های خاورمیانه موجب شده تا این منطقه خطرناک تر از قبل شود.