آرشیو چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۲۹
حوادث
۱۹

دستگیری 50 عضو شرکت هرمی در رباط کریم

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران از شناسایی اعضای یک باند بزرگ شرکت هرمی و دستگیری 50 عضو این شرکت خبر داد.

سرهنگ ناصر اصلانی در گفت وگو با ایسنا، با اعلام این خبر گفت: در پی شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر عضویت فرزندانشان در یک شرکت هرمی در شهرستان رباط کریم و سوءاستفاده از آنان از سوی سرکردگان این شرکت، بررسی موضوع در دستورکار ماموران پلیس آگاهی شهرستان رباط کریم قرار گرفت.

وی با بیان این که قربانیان این شرکت پس از مدتی مورد سوءاستفاده و کلاهبرداری قرار گرفته و تمام سرمایه شان از سوی شرکت ضبط شده بود، گفت: ماموران انتظامی با انجام کار اطلاعاتی و تحقیقات نامحسوس، سرانجام این شرکت هرمی را که در شهرهای رباط کریم و شهرقدس به اغفال مردم مشغول بود، شناسایی و پس از هماهنگی قضایی در چند عملیات 50 عضو آن را دستگیر کردند.

دریافت سوءپیشینه از سوی شرکت قلابی

اصلانی اضافه کرد: بر اساس اعترافات متهمان و قربانیان این شرکت هرمی، سرکردگان این شرکت قلابی برای جذب افراد جدید شرایطی چون حسن اخلاق، اعتیاد نداشتن به موادمخدر و سیمای ظاهری مناسب را با هدف اعتمادسازی، مشروع و قانونی جلوه دادن فعالیت های خود مطرح می کردند.

به گفته وی در بازرسی از این محل تعداد بی شماری جزوه و سی دی های آموزشی شرکت های هرمی و دو دستگاه لپ تاپ و تعدادی تلفن همراه که در آنها شماره تلفن مشتریان ثبت شده بود، به دست آمد.

وی با بیان این که دستگیرشدگان به عنوان متهمان جرایم اقتصادی پس از انجام تحقیقات تکمیلی تحویل مراجع قضایی شدند، به شهروندان هشدار داد: شرکت های هرمی در پوشش شرکت های ساختمانی اقدام به عضوگیری کرده، سپس کار خود را تغییر داده و در قالب سرمایه گذاری با سودهای کلان به میدان آمده اند. دست اندرکاران این شرکت ها با به کارگیری شیوه های روانی، افراد را به خرید محصولی که به آن نیاز ندارند آن هم به قیمتی که بیشتر از قیمت واقعی است، مجبور می کنند و این تصور را در افراد ایجاد می کنند که می توانند در مدت کوتاهی ثروتمند شوند.