آرشیو یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۱، شماره ۲۵۳۵
اقتصاد
۴

پرسه در بازار

احتمال صادرات کالاهای اساسی از پاکستان به ایران برای اجتناب از کمبود کالاهای اساسی ناشی از تحریم ها به واسطه پاکستان کالاهایی را وارد کند که در این کشور تولید نمی شوند. مقامات دو کشور طی مذاکرات دو روزه یی که در اسلام آباد داشتند، با این پیشنهاد موافقت کرده اند.

لبنیات گران نمی شود را حسن رادمرد، معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام و تاکید کرد که هرگونه افزایش قیمت لبنیات تا 15 فروردین سال آینده ممنوع است. وی با اشاره به درخواست تولید کنندگان لبنیات برای افزایش قیمت 53 قلم کالاگفت: این گونه درخواست ها جایگاهی ندارد چون درباره افزایش قیمت ها توافق شده است. پیش از این چندبار درخواست افزایش قیمت ها به ما رسیده بود و یک بار بر سر آنها توافق شد، بنابراین دیگر افزایش قیمت بی معناست.

کمبودی در کالاهای مصرفی نداریم را قاسم نوده فراهانی، رییس شورای سازمان اصناف کشور اعلام و تاکید کرد که هیچ اتحادیه و واحد صنفی در تعیین قیمت کالاها دخالت ندارد و در واقع قیمت گذاری کالابر عهده سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان است، به گونه یی که سازمان پس از قیمت گذاری روی کالاها آن را به مراکز عرضه برای فروش کالاها و بازرسی و نظارت برای نظارت بر چگونگی عرضه آنها ابلاغ خواهد کرد.