آرشیو یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۱، شماره ۲۵۳۵
اقتصاد
۴

بدون تیتر

جریمه 93 میلیون تومانی 76 گران فروش در تهران را بزرگمهر صادقی نیچ کوهی، معاون تعزیرات تهران خبر داد. وی از تشکیل 76 پرونده تخلفات تعزیراتی خبر داد و گفت: در چارچوب سیاست های سازمان تعزیرات گشت مشترکی با همکاری نمایندگان تعزیرات حکومتی و بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت، مجامع امور صنفی و دانشگاه علوم پزشکی در قالب 12 اکیپ در هفته جاری در سطح شهر تهران انجام شد.

کاهش نرخ تورم از سال آینده در تازه ترین گزارش واحد اطلاعات اکونومیست عنوان شده است و پیش بینی شده که نرخ تورم ایران در سال جاری به 30 درصد برسد و این در حالی است که این نرخ را برای سال گذشته برابر با 6/20 درصد برآورد کرده است. به گفته تحلیلگران این موسسه اقتصادی، نرخ تورم ایران در سال جاری بالاترین میزان در طول مدت پیش بینی شده (سال 87 تا 96) بوده و انتظار می رود که از سال آینده روند نزولی در پیش گیرد.

6 درصد جایگاه های سی ان جی غیرفعالند. قطعی گاز به دلیل بدهی، مشکلات حقوقی، مشکل رمپ ورودی، و نقص فنی از جمله دلایلی است که این جایگاه ها را غیرفعال ساخته است، با وجود تعطیلی این تعداد جایگاه روزانه بیش از 18 میلیون متر مکعب گاز طبیعی فشرده تحویل خودروهای گازسوز در کشور می شود که این رقم تقریبا معادل مصرف روزانه 18 میلیون لیتر بنزین در کشور است.

18 درصد کالاها کیفیت ندارند: نظام الدین برزگری، رییس سازمان استاندارد با اعلام این مطلب گفت: برای بی اثر کردن تاثیر نرخ ارز و افزایش قیمت آن بر کیفیت کالاهای ساخت داخل از 20 روز گذشته طرحی در 26 قلم از اقلام عمده مصرفی مردم در حال اجراست و طی آن ماموران ما به طور ویژه وارد بازارهای سراسر کشور شده اند. 82 درصد از 26 قلم کالای بررسی شده با استانداردها منطبق هستند و 18 درصد از نظر وزن، حجم و کیفیت با استانداردها انطباق ندارند.