آرشیو یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱، شماره ۲۵۴۱
اقتصادی
۴

پرسه در بازار

کاهش قیمت جهانی خرمای ایرانی را علی اصغر موسوی، دبیر انجمن خرمای ایران خبر داد و گفت: در حالی که کمبود خرما و افزایش قیمت آن در بازار داخل در پی صادرات بی رویه این محصول به قیمت دلخواه تاجران زنگ خطری برای کشور است، مسوولان امر باید نظارت و کنترلی بر قیمت صادراتی و نرخ فروش این محصول در بازار داخلی داشته باشند.

واردات پوشاک صفر شد. در مقابل ضرورت واردات زیپ امری است که مهدی یکتا، دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک با اشاره به اینکه ممنوعیت واردات پوشاک به کشور در درازمدت باعث تشدید قاچاق این کالاخواهد شد، افزود: متاسفانه در فهرست ممنوعیت های جدید وارداتی تجهیزات پوشاک نیز وجود دارد که در صورت توقف واردات آنها صنعت پوشاک کشور دچار مشکلات زیادی می شود.

طلای 14 عیار در راه بازار و ورود سازمان استاندارد به این بخش را مسلم بیات مدیرکل استاندارد استان تهران اعلام کرد و از ارائه پیشنهاد تدوین استاندارد طلای 14 عیار به سازمان استاندارد خبر داد و افزود: اگر قرار باشد تغییری در استاندارد طلااعمال شود باید فرآیند تغییر استاندارد و تدوین استاندارد جدید طی شود. فعلاموافقتی با تدوین استاندارد طلای 14 عیار نشده است، چرا که نگرانی هایی در این حوزه وجود دارد و ممکن است در صورت تغییر استاندارد سوءاستفاده هایی پیش بیاید.

سختگیری در تحویل علوفه ارزان و ارزان خری شیر توسط واسطه ها را منوچهر بحری، مدیرعامل اتحادیه دامداران مازندران اعلام کرد و گفت: در تحویل علوفه یارانه یی به دامداران بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار در استان ها سختگیری می شود. نرخ خرید شیر در این استان بین 700 تا 930 تومان است، اما واسطه ها شیر دامداران را بیش از 700 تا 750 تومان نمی خرند. در سکوهای شیر نیز معمولابه قیمت 850 تومان عرضه می شود و تنها شیر دامداری های صنعتی را با قیمت مصوب 930 تومان خریداری می کنند.

طرح جامع ملی زعفران ایران از سوی دولت مصوب شده است: اما در این راستا هنوز تسهیلات و اعتباراتی از سوی دولت به زعفران کاران پرداخت نشده است. به گفته نایب رییس شورای ملی زعفران ایران هجوم واسطه ها و دلالان، سرمایه گذاری برای تولید محصول زعفران را «وتو» کرده است.