آرشیو یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱، شماره ۲۵۴۱
اقتصادی
۴

بدون تیتر

توافق تجاری تام و MWM آلمان با امضای موافقتنامه همکاری شرکت تام ایران خودرو به عنوان شریک تجاری شرکت MWM در ایران قادر به تامین و ارائه خدمات پس از فروش موتورهای گازسوز (مولد های تولید همزمان برق و حرارت) از ظرفیت 400 کیلووات تا 4 مگاوات شد.

مونتاژی ها باکیفیت ترین سواری های داخلی شدند. مهرماه امسال 10 خودروی سواری تولید داخل در سطح کیفی خیلی خوب قرار داشته اند و نیسان تیانا با کیفیت ترین خودروی سواری تولید داخل شد و پس از آن نیو مزدا 3 در رتبه دوم و سوزوکی گراند ویتارا در رتبه سوم کیفی قرار داشته است.

ثبت سفارش واردات موبایل هم متوقف شد. عرضه موبایل خارجی با عنوان تولید داخلی(!) اتفاق جدیدی است که فرهادپور، عضو انجمن تولیدکنندگان گوشی تلفن همراه آن را اعلام کرده و می گوید: توقف ثبت سفارش واردات موبایل باعث افزایش قاچاق این کالابه کشور خواهد شد.

فاطمی امین مشاور غضنفری شد. با صدور حکمی از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت رضا فاطمی امین به سمت مشاور وزیر در راهبردهای صنعتی، معدنی و تجاری و مجری طراحی و تدوین برنامه راهبردی صنعت، معدن و تجارت منصوب شد. مهدی غضنفری پیشتر علیرضا شجاعی را به سمت معاون برنامه ریزی، توسعه و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب کرده بود.

واگذاری شرکت های توزیع برق به بانک ها.غلامرضا خوش خلق، معاون هماهنگی و توزیع توانیر با بیان اینکه اسناد واگذاری شرکت های توزیع برق در سازمان خصوصی سازی و هیات واگذاری بررسی می شود، گفت: شرکت های توزیع برق بعد از واگذاری تعدیل نیرو نخواهند داشت. وی درباره دلایل تاخیر واگذاری شرکت های توزیع برق افزود: واگذاری شرکت های توزیع برق در دست بررسی است و اسناد آنها در سازمان خصوصی سازی و هیات واگذاری بررسی می شود. وی در پاسخ به این سوال که آیا دلیل تاخیر در واگذاری ها به خاطر زیان انباشته این شرکت ها نیست، گفت: زیان انباشته شرکت های توزیع برق به توانیر منتقل شده است.