آرشیو شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۱، شماره ۳۵۶۰
اقتصاد
۴

قیمت های سایت با احتساب تمامی هزینه ها همچون مالیات بر ارزش افزوده و بیمه ثبت شده است

سازمان حمایت: قیمت های خودرو را از سامانه 124 چک کنید

رئیس سازمان حمایت از مصرف کننده با اشاره به تخلفات برخی فروشندگان خودرو در بازار گفت: مردم قبل از خرید خودرو، قیمت های مصوب خودرو را که در سامانه 124 به ثبت رسیده است چک کنند.

سیدجواد تقوی در گفت وگو با مهر گفت: با توجه به نوسانات نرخ ارز، برخی افراد در بازار خودرو از خریداران سوءاستفاده می کنند که بر این اساس از مردم تقاضا می شود تخلفات این بازار را به مراکز دریافت شکایت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ارائه دهند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بر این اساس به خریداران خودرو پیشنهاد می شود قبل از ورود به بازار برای خرید خودروها، قیمت های مصوب را که در سامانه www.124.ir وجود دارد مشاهده کنند.

وی تصریح کرد: نکته حائز اهمیت این است که قیمت هایی که روی این سایت به ثبت رسیده، با احتساب تمامی هزینه ها همچون مالیات بر ارزش افزوده، بیمه و محاسبه شده است. بنابراین فروشندگان نمی توانند بالاتر از این قیمت ها را به مشتری تحمیل کنند.

تقوی گفت: با برنامه های کنترلی دولت روی بازار ارز، پیش بینی می شود بازار به آرامش بیشتری برسد و جلوی سوءاستفاده ها گرفته شود؛ این در شرایطی است که بازرسان نیز بشدت بازار را تحت کنترل دارند و اجازه تخلف را نمی دهند، اگرچه مردم نیز باید با گزارش های خود، متخلفان را معرفی کنند.