آرشیو دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۱، شماره ۲۵۶۴
جامعه
۱۳

درد دل یک شهروند ورزقانی

یک شهروند ورزقانی در تماس تلفنی با روزنامه، از نپرداختن مبلغ دو میلیون تومان کمک بلاعوض دولتی به زلزله زدگان فاقد مسکن انتقاد کرد. او گفت: «پس از پیگیری های مکرری که برای دریافت وام بلاعوض داشتم، بانک عامل اعلام کرد این مبلغ را به حساب استانداری واریز کرده و به مردم پول نمی دهد.»

به گفته این شهروند که خواست نامش گفته نشود، بانک عامل در شهرستان ورزقان، اعلام کرده فقط کسانی می توانند از این وام بلاعوض استفاده کنند که کانکس اقامت موقت را دریافت نکرده اند. این در حالی است که منازل ویران شده بر اثر زلزله، افراد را مجبور به اسکان در کانکس ها می کرد و زلزله زدگان مجبور بودند به جای ماندن زیر برف و باران، در کانکس ها اقامت کنند.

پیش از این، تابش، رییس بنیاد مسکن در گفت وگو با «اعتماد» گفته بود هیچ هزینه یی برای دادن کانکس به زلزله زدگان از کسی دریافت نمی شود. هر چند زلزله زدگان بابت گرفتن کانکس و اقامت موقت در آن، پولی نپرداخته اند، ولی واریز کمک بلاعوض 2 میلیون تومانی به حساب دولت به جای زلزله زدگانی که کاشانه خود را از دست داده اند، معنی دیگری جز پرداخت پول کانکس ندارد.

چندی پیش علیرضا بیگی، استاندار آذربایجان شرقی نیز در گفت وگو با «اعتماد» تاکید کرده بود پرداخت کمک بلاعوض 2 میلیون تومانی به زلزله زدگان، مشروط به نگرفتن کانکس از دولت است. اکنون زلزله زدگان ورزقانی می گویند پولی که قرار بوده به عنوان کمک بلاعوض به آنها داده شود، در حساب دیگری جز حساب آنها، واریز شده: فقط به این دلیل که از امکانات اسکان موقت استفاده کرده اند.