آرشیو چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۱، شماره ۲۵۷۲
اقتصادی
۴

پرسه در بازار

قیمت آجیل ربطی به شب یلدا ندارد: در حالی که نزدیک شدن به شب یلدا تاثیر چندانی بر افزایش قیمت آجیل و خشکبار نداشته است، عرضه و تقاضا و همچنین نوسانات نرخ دلار باعث افزایش 15 تا 45 درصدی قیمت ها شده است. مصطفی احمدی، رییس اتحادیه آجیل و خشکبار با تاکید بر اینکه درباره آجیل و خکشبار قیمت مصوبی وجود ندارد، اظهار کرد: قیمت آجیل و خشکبار براساس عرضه و تقاضا و گاهی هم براساس قیمت دلار و نوسانات آن تعیین می شود.

بدهی 20 میلیارد تومانی شرکت نفت به فرودگاه ها: محمود رسولی نژاد مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور گفت: شرکت ملی نفت از جمله شرکت های بدهکار به شرکت فرودگاه های کشور است. شرکت ملی نفت 200 میلیارد ریال به شرکت فرودگاه ها بدهکار است که این رقم مربوط به 18 ماه گذشته است و تاکنون حتی یک ریال از این بدهی پرداخت نشده است.

تعیین قیمت هندوانه شب یلدا: در حالی که انبارهای میوه و تربار از هندوانه شب یلدا مملو بودند، به گفته مختار مهدی زاده نایب رییس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی توزیع دیرهنگام آن در بازار مصرف سبب افزایش قیمت این محصول تا کیلویی 2500 تومان شده است.

واردات بیش از نیاز برنج بدون اعتراض مسوولان مربوطه: امسال سه میلیون و 175 هزار تن برنج از محل تولید داخل و واردات برای کشورمان تامین شده اما با وجود کافی بودن این میزان، واردات برنج بدون اعتراض وزارت جهاد کشاورزی به عنوان حامی تولیدکنندگان همچنان ادامه دارد.

فقط موز برای عید وارد می کنیم را صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد و گفت: برای تامین نیاز شب عید به غیر از موز واردات نخواهیم داشت و خودکفایی نسبی برنج هم سال آینده محقق می شود. تولید داخل به اندازه کافی است، توسط مباشران بخش خصوصی ذخیره سازی می شود و نیاز شب عید نیز از همین محل تامین خواهد شد. دومین رقم پرمحصول برنج با عملکرد هشت تن در هکتار معرفی شده که در کل کشور به ویژه مناطق شمالی کشور قابل کشت است.