آرشیو چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۱، شماره ۲۵۷۲
اقتصادی
۴

بدون تیتر

واردات خودرو نگران کننده نیست: کیومرث فروتنی مدیرکل دفتر صنایع ماشین سازی و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت افزایش واردات خودرو در سال جاری را نگران کننده ندانست مگر آنکه موج شدیدی از واردات صورت گیرد یا آنکه دامپینگ شده و خودرو با قیمت غیرمتعارف وارد شود. خودروسازان نیز اذعان دارند که باید واردات خودرو در حد معقول آن صورت بگیرد.

گام دوم هدفمندی یارانه ها اجرا می شود: مجید نامجو، وزیر نیرو در دومین سالگرد اجرای قانون هدفمندی یارانه ها از تصمیم دولت برای اجرای فاز دوم این قانون خبر داد. امروز رییس جمهور در این باره توضیح می دهد. هدفمندی یارانه ها قانون است: مگر می شود اجرا نشود؟ هر چیز که قانون تصریح کرده، همان اجرا می شود.

واگذاری مسکن مهر پرند با تاخیر: ابلاغ دستورالعمل نحوه افزایش قیمت مسکن مهر، واگذاری واحدهای مسکونی مهر در شهر جدید پرند را شش ماه به تاخیر انداخت. پس از کش و قوس های فراوان میان دولتی ها و انبوه سازان بر سر میزان افزایش قیمت مسکن مهر سرانجام هفته گذشته به این نتیجه رسیدند که واحدهای مسکونی مهر را از متری 15 هزار تومان تا 40 هزار تومان افزایش دهند.

سهمیه بنزین دی ماه شب یلدا در کارت ها: عبدالله جلالی قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت گفت: سهمیه بنزین دی ماه ساعت 24 روز 30 آذر به کارت های سوخت واریز می شود. قیمت و سهمیه بنزین دی ثابت است. این گزارش حاکی است در مرحله نخست هدفمندی یارانه ها قیمت بنزین یارانه یی از 100 به 400 تومان افزایش یافت و حدود نیمی از راه تا قیمت واقعی این فرآورده های نفتی را پیمود اما با تغییرات نرخ ارز عملابر پایه قیمت های جهانی قیمت بنزین حتی کمتر از پیش از اجرای هدفمندی یارانه ها محاسبه می شود.