آرشیو چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۲۰۴۱۳
اخبار خارجی
۱۲

معترضان عربستانی به آل سعود درباره پیامد بازداشت ها هشدار دادند

معترضان رژیم آل سعود با برپایی تظاهرات به وزیر کشور عربستان درباره پیامدهای بازداشت ها هشدار دادند.

به گزارش شبکه خبری «العالم»، برخی از شهرهای عربستان دوشنبه شب صحنه تظاهرات و ابراز همبستگی با بازداشت شدگان در زندان ها بود و معترضان در ریاض به «محمد بن نایف» وزیر کشور سعودی در مورد پیامدهای ادامه بازداشت ها هشدار دادند.

براساس این گزارش، تعدادی از جوانان خشمگین در شهر «جوف» با برپایی تجمعی از سازمان های حقوقی و بین المللی خواستند تا سرنوشت بازداشت شدگان را روشن کنند.

شهر دمام نیز برای نخستین بار به موج تظاهرات بر ضد آل سعود پیوسته است و تظاهرات ابراز همبستگی با بازداشت شدگان همچنان در مناطق مختلف آن ادامه دارد.

معترضان در تظاهرات همبستگی با زندانیان در شهرهای مختلف عربستان، بر لزوم مجازات مسئولان و در راس آنها وزیر کشور سعودی در دادگاه های بین المللی تاکید کردند و مداخله سازمان های بین المللی برای آزادی زندانیان سیاسی را خواستار شدند.

شمار زندانیان سیاسی در عربستان هم اکنون به 45 هزار نفر رسیده و بسیاری از آنها سال های طولانی در بدترین شرایط و بدون تفهیم اتهام و محاکمه در زندان به سر می برند.

در همین حال سازمان عفو بین الملل از مقام های عربستانی خواست، زنانی را که اوایل ماه جاری در منطقه «البریده» به دلیل شرکت در اعتراض های کوچک و درخواست برای آزادی افراد خانواده های شان بازداشت شدند، آزاد کنند.

به گزارش «سی ان ان»، «فیلیپ لوتر» رئیس برنامه خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان عفو بین الملل با صدور بیانیه ای اعلام کرد: اقدام مقام های عربستانی در بازداشت این افراد به هیچ وجه توجیه پذیر نیست زیرا آنان با استناد به آزادی بیان خواستار رعایت حقوق خود شده بودند.