آرشیو چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۲۶۱۱
اقتصادی
۴

پرسه در بازار

واردات هشت میلیون تن گندم| را مسعود خوانساری، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران خبر داد، وی با اعلام این خبر اظهار داشت: در سال گذشته فقط 400 هزار تن گندم وارد کشور شده بود. واردات گندم از بنادر جنوبی کشور سیستم حمل و نقل کامیونی را به شدت با ترافیک مواجه کرده است، به طوری که کامیون هایی که سایر کالاها را به شهرها منتقل می کنند بیش از 10 ساعت در صف باسکول معطل می شوند.

جزییات عرضه پنج قلم کالا| را حسن رادمرد، معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت اعلام کرد و از توزیع 180 هزار تن کالای اساسی در شب عید خبر داد و گفت: 30 هزار تن گوشت مرغ، 10 هزار تن گوشت قرمز و 30 هزار تن برنج از طریق نمایشگاه های بهاره فروشگاه های زنجیره یی و سایر شبکه های توزیع در ایام پایانی سال در اختیار مردم قرار می گیرد. 100 هزار تن میوه و مرکبات مورد نیاز مردم نیز از طریق نمایشگاه های بهاره، میادین میوه و تره بار و شبکه های توزیع منتخب در اختیار مردم قرار می گیرد.

احتمال توزیع شیر فله یی| بخشی از اظهارات نظام الدین برزگری، رییس سازمان ملی استاندارد ایران است. وی با بیان اینکه نظارت بر کیفیت و استاندارد شیر فله یی بر عهده این سازمان نیست گفت: سازمان استاندارد درباره شیر فله یی مسوولیتی ندارد و وظیفه این سازمان مربوط به شیر در واحدهای صنعتی است.

دلایل کاهش قیمت میوه| را مصطفی دارایی نژاد، رییس اتحادیه بارفروشان، تولید و عرضه زیاد در کنار تقاضای کم می داند و می گوید: همین افت شدید قیمت باعث شده بارهای میوه در میادین بماند. روزانه هفت تا 15 هزار تن میوه به میدان وارد می شود که به دلیل حجم زیاد میوه، قیمت ها به شدت شکسته است. بیش از نیمی از این میوه ها به شهرستان ها ارسال می شود.

فقط برنج از اولویت خارج شد| خدایی، معاون مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت گفت: هیچ تغییر دیگری جز برنج در اولویت های یک و دو صورت نگرفته است. براساس آخرین تصمیمات گرفته شده برنج از اولویت یک به اولویت سه منتقل شد و سود بازرگانی آن نیز از 24 به 12 درصد کاهش یافت. ثبت سفارش واردات برنج با ارز مبادله یی آغاز شده است و مرکز مبادلات ارزی نیز از این پس به واردکنندگان برنج ارز مبادله یی می دهد.