آرشیو دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۲۶۲۰
اقتصادی
۴

پرسه در بازار

روند نگران کننده افزایش قیمت مصالح| رییس انجمن انبوه سازان خواستار کنترل قیمت مصالح در کشور شد و گفت: دولت باید در این عرصه همتی کند و اجازه ندهد که قیمت مصالح بالارود و در این ثبات قیمت تمام مساکن مهر را ساخته و تحویل مردم دهد. ایرج رهبر در ادامه سخنان خود خواستار ثبات قیمت مصالح ساختمانی شد و گفت: دولت باید در این عرصه همتی کند و اجازه ندهد که قیمت مصالح بالارود و در این ثبات قیمت تمام مساکن مهر را ساخته و تحویل مردم دهد. وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر روند افزایش قیمت مصالح نگران کننده است ولی ما امیدواریم دولت تمهیداتی ایجاد کند که این روند از بین رفته و قیمت مصالح افزایش پیدا نکند.

کاهش قیمت سکه در گرو مدیریت ارز| عبدالله محمدولی، رییس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا، جواهر و نقره استان تهران گفت: پیش فروش سکه در کاهش قیمت سکه و طلاتاثیرگذار بوده است اما برای مستمر بودن تاثیرش باید پیش فروش نیز استمرار داشته باشد. وی ادامه داد: قیمت پیش فروش که بانک مرکزی تعیین می کند در کاهش قیمت سکه بسیار تاثیرگذار است. او گفت: کاهش عیار طلایک اتفاق و حادثه نیست و در حال حاضر مراحل پایانی به اجرا درآمدن این طرح در حال انجام است.

کاهش قیمت اینترنت با مصوبه جدید| حسن رضوانی، معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اجرای مصوبه 152کمیسیون تنظیم مقررات و فروش حجمی خدمات ADSL را عامل مهمی در بهبود شاخص های ارائه خدمات از سوی شرکت مخابرات ایران و شرکت های PAP دانست. وی گفت: اجرای این مصوبه رویه واحد و هماهنگی را در زمینه فروش اینترنت در بین شرکت های اینترنتی ایجاد کرده و آنها را موظف می کند که در یک چارچوب تعریف شده به فروش حجمی اینترنت بپردازند. به گفته وی با توجه به درنظر گرفتن قیمت پایین تر برای حجم های بالاتر در این مصوبه، می توان گفت که با افزایش مصرف کاربران، میانگین قیمت اینترنت کاهش پیدا می کند.