آرشیو دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۲۶۳۸
ورزشی
۱۵
ستون پنجم

شترهای بی پشم مرغ های بی تخم...!

بیژن ابهری

من یک عادت دارم که سال هاست عذابم داده است و آن، دیدن مداوم مقامات در چشم و ذهنم است. گل و بلبل می بینم، یاد مقامات می افتم. مستند می بینم، یاد مقامات می افتم. تابلوی اداره هایی مثل دیوان محاسبات و بازرسی کل کشور را می بینم، یادشان می افتم، فرقی هم نمی کند که چی می بینم. مرغ و تخمه کدو و سنگ پا هم ببینم، باز یاد مقامات می افتم. کابوسی از این بدتر هم سراغ دارید؟!

حالاجای شکرش باقیه که من در ستون ورزشی می نویسم. همین جمعه پیش یکی از دوستان مرا به املت تخم شترمرغ در رباط کریم دعوت کرده بود. اولین شترمرغی که دیدم باز یاد مقامات ولی از جنس ورزشی اش افتادم! قبل از علت کار باید از تخم شترمرغ بنویسم که ماشاءالله چه تخمی داشت؟ 10 نفر را جواب داد!

از وزیر ورزش پرسیدند چرا به فدراسیون ها (مثلافوتبال) پول نمی دهید؟ گفت: ما سیاستگذار ورزش هستیم. گفتند پس چرا رییس فدراسیون را عوض نمی کنید؟ گفت: دست ما نیست، دست فیفا و مجمع است. احتمالادر آن لحظه یکی از مقامات در دلش گفته: زرشک...! پولش را ما بدیم ولی اختیارش دست یکی دیگه باشه...؟ بفرما.

خب حالاکه قراره اختیار فدراسیون ها دست خارجی ها باشد و جناب وزیر هم پول ندهد، دیگر وزارتخانه می خواهیم چه کار...؟ باز صد رحمت به شترمرغ...!