آرشیو یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۳۶۵۷
جهان
۶

به گزارش منابع خبری، رهبر کره شمالی اخیرا هدف یک سوءقصد قرار گرفته است

تهدید کره شمالی جدی گرفته شد

در مقابل تهدیدهای چند هفته گذشته مقام های کره شمالی، مقام های واشنگتن نیز دست به کار شده و برای مقابله با این تهدیدهای احتمالی برنامه هایی را تدارک دیده است. تازه ترین این برنامه ها را چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد دولت واشنگتن قصد دارد در واکنش به اقدامات تحریک آمیز و غیرمسئولانه کره شمالی، 14 رهگیر ضدموشک جدید را در منطقه فورت گریلی در آلاسکا اضافه کند. پنتاگون همچنین این احتمال را درخصوص ایجاد یک سایت در ساحل دریای شرقی مطرح کرده است و این همان محلی است که وزارت دفاع آمریکا می تواند موشک های رهگیر بیشتری را با قابلیت ساقط کردن یک موشک پرتاب شده در آنجا مستقر کند. این 14 رهگیر ضدموشک قرار است با هزینه یک میلیارد دلار مستقر شود و این اقدام باید توسط کنگره آمریکا مورد تصویب قرار گیرد.

پنتاگون همچنین اعلام کرد، واشنگتن چین را که همسایه و متحد نزدیک کره شمالی محسوب می شود از این تصمیم مطلع کرده است، اما از اعلام واکنش پکن در این باره خودداری کرد. آدمیرال جیمز وین فیلد، معاون رئیس ستاد مشترک نیروهای ارتش آمریکا با ابراز امیدواری نسبت به موشک های نصب شده گفت، وی معتقد است اقدامات انجام شده از سوی ایالات متحده باعث شود تا کیم جونگ اون، رهبر جوان کره شمالی پیش از تصمیم به لفاظی های ستیزه جویانه مجددا فکر کند.

در خبر دیگری در مورد کره شمالی اعلام شد، کیم جونگ اون اخیرا هدف یک سوءقصد قرار گرفته است. به گزارش راشا تودی، ظاهرا توطئه ترور رهبر کره شمالی با یک گروه وفادار به یکی از مقام های بلندپایه ارتش کره شمالی مرتبط بوده است.

بنا به گزارش روزنامه جونگ آنگ ایلبو، در کره جنوبی توطئه ترور رهبر کره شمالی ظاهرا مرتبط با کیم یونگ چول ژنرال ارتش کره شمالی است که سال گذشته میلادی از مقام ژنرال چهار ستاره تنزل یافت، اما چندی بعد به مقام قبلی خود بازگشت.