آرشیو یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۳۶۵۷
جهان
۶

مخالفت اتحادیه اروپا با ارسال سلاح به سوریه

اعضای اتحادیه اروپا در پایان نشست دو روزه خود در بروکسل ضمن تاکید بر مخالفتشان با مسلح کردن اپوزیسیون سوریه اعلام کردند، این مساله در نشست چند روز آینده اتحادیه اروپا بار دیگر مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش ایسنا، کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز جمعه در دومین روز نشست شان در بروکسل اعلام کردند، بادرخواست فرانسه و انگلیس برای لغو ممنوعیت تسلیحاتی اعمال شده علیه اپوزیسیون سوریه مخالفند. این کشورها اعلام کردند، نگران آن هستند که کمک تسلیحاتی به مخالفان به ایجاد مسابقه تسلیحاتی و در نهایت بی ثباتی در منطقه بینجامد.

در همین حال، یکی از دیپلمات های اتحادیه اروپا به رویترز گفت: فرانسه و انگلیس نتوانستند تائید کشورهای اتحادیه اروپا مبنی بر کاهش ممنوعیت های تسلیحاتی علیه سوریه را به دست آورند، اما از وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواسته اند تا در این مساله مجددا بازنگری کنند. از این رو رهبران اروپایی تصمیم گرفتند، طی چند روز آینده نشستی غیررسمی در دوبلین، پایتخت جمهوری ایرلند برگزار کنند و در این نشست مجددا مساله لغو ممنوعیت صادرات سلاح به سوریه را مورد بررسی قرار دهند.

همزمان با پایان نشست رهبران اتحادیه اروپا در بروکسل درباره سوریه، یک رسانه غربی از طرح مخفیانه سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا برای گسترش حملات پهپادها به این کشور پرده برداشت. به گزارش مهر، به گفته مقامات آمریکایی، مرکز مبارزه با تروریسم که عملیات پهپادهای آمریکایی را در پاکستان و یمن مدیریت می کند، اخیرا شماری از نمایندگان خود را برای جمع آوری اطلاعات بیشتر به سوریه اعزام کرده است.