آرشیو یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۳۶۵۷
ایران
۱۵

تنها پیست دوچرخه سواری نابینایان جهان ایمن نیست

تنها پیست دوچرخه سواری نابینایان کشور که با تلاش شهرداری شیراز ساخته شده است، به دلیل ایمن نبودن برای ورزشکاران روشندل قابل استفاده نیست.

یک سال قبل شهرداری شیراز به منظور ایجاد شرایط لازم برای ورزش دوچرخه سواری ویژه نابینایان پیست دوچرخه سواری روشندلان در پارک آزادی را راه اندازی کرد. این اقدام گرچه امید را در دل ورزشکاران نابینا زنده کرد، اما با ناتمام ماندن طرح و ایمن نشدن پیست، یاس جای امید را گرفت.

رئیس هیات نابینایان استان فارس دراین باره به مهر گفت: یک سال قبل به همت شهردار منطقه یک تنها کلنگ پیست دوچرخه سواری نابینایان کشور در پارک آزادی شهر شیرازبه زمین زده شد، اما متاسفانه به دلیل فراهم نکردن ایمنی لازم در این پروژه، پیست نیمه تمام باقی مانده است.

مجید نورایی پور افزود: به دلیل این که در زمان راه اندازی پیست دوچرخه سواری نابینایان، نظر هیچ یک از کارشناسان این رشته پرسیده نشد، هم اکنون ورزشکاران روشندل قادر به استفاده از این پیست نیستند و به همین دلیل شهرداری نیز تابلوی پیست دوچرخه سواری نابینایان را برداشته است.

وی تاکید کرد: این پیست تنها پیست دوچرخه سواری ویژه نابینایان کشور وحتی جهان است، از این رو با ایمن سازی و خریداری چند دوچرخه مخصوص، می توان یک رشته ورزشی جدید را به فدراسیون جهانی نابینایان معرفی کرد. شهردار منطقه یک شیراز نیز دراین باره گفت: شهرداری برای اتمام پیست دوچرخه سواری نابینایان شهر شیراز نظر مثبت دارد و همکاری های لازم را در این خصوص با هیات نابینایان استان فارس انجام می دهد. آرش فرج زاده افزود: در همین خصوص بزودی با حضور کارشناسان ورزش نابینایان و مسئولان عمرانی شهرداری منطقه یک شیراز در محل این طرح، مسائل و مشکلات موجود در پیست دوچرخه سواری نابینایان شیراز بررسی می شود تا پس از آن اقدامات لازم برای اتمام این طرح انجام شود.