آرشیو یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۳۶۵۷
ایران
۱۵

بهسازی جاده لوارک متوقف شده است

دو سال از مشکلات جاده لوارک (شرق استان تهران) می گذرد اما مدیر اداره راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرده هنوز استانداری بودجه ای برای بازسازی این مسیر نداده و مراحل بهسازی این جاده تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

سفر به حومه تهران شاید بسیار لذت بخش باشد، اما برخی مواقع مشکلاتی را به دنبال دارد و این مشکلات وقتی بیشتر می شود که جاده یک منطقه گردشگری نه تنها به دلیل عریض نبودن موجب ایجاد ترافیک هایی در این مسیر می شود، بلکه به دلیل رانش زمین، سنگریزه های آن صدمات فراوانی را به خودروها و در برخی موارد به مردم وارد می کند.

لوارک به عنوان یکی از مناطق گردشگری تهرانی ها یکی از این مناطق است که در آستانه بهار همچنان در خواب زمستانی قرار دارد و کسی قصد بیدارکردن آن را ندارد، چراکه برای چندمین بار وعده های راهسازی بی سرانجام مانده است.

مدیر کل اداره و ترابری استان تهران دراین باره به خبرگزاری میراث فرهنگی گفت: با توجه به این که جاده لوارک تا حدودی جاده اختصاصی سد لتیان است، به علت آبگیری این سد تا خیلی دچار رانش شده ضمن اینکه قرار بود تا قبل از اتمام امسال به بهره برداری برسد.

فریبرز واحدی افزود: این اتفاق دو سال پیش برای جاده لوارک افتاد و این جاده تاکنون بازسازی نشده است، بنابراین استانداری تهران نیز باید مبلغ هفت میلیارد تومان از محل حوادث غیرمترقبه برای بهسازی این جاده اختصاص می داد که تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

وی در عین حال به اتمام مطالعات مرحله اول بهسازی جاده لوارک اشاره و اذعان کرد: مرحله اول که شامل شناخت منطقه بود، انجام شد اما مرحله دوم مطالعات که شامل اجرای نقشه بود، هنوز انجام نشده است.

واحدی با بیان این که استانداری تهران هنوز مشخص نکرده که چه ارگانی باید این مسیر را بازسازی کند، یادآور شد: استانداری تهران با مشکل بودجه روبه روست؛ بنابراین هنوز مشخص نکرده است که چه ارگانی باید اقدامات لازم را انجام دهد. به گفته مدیر کل اداره و ترابری استان تهران، مشکل اصلی جاده لوارک، رانش زمین در این منطقه است که باید تمام مسائل مربوط در این زمینه مورد بحث و بررسی عمیق قرار گیرد.