آرشیو یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۳۶۵۷
حوادث
۱۹

سرقت میلیونی هکر جوان از حساب دانشجویان

مردی که با نفوذ به سایت یک دانشگاه در مشهد، مشخصات کاربران دانشجو و رمز کارت بانکی آنها را هک و میلیون ها تومان از حساب هایشان سرقت کرده بود، از سوی پلیس فتای استان خراسان رضوی دستگیر شد.

به گزارش جام جم، سرهنگ عرفانی، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی گفت: اسفند امسال دختر دانشجویی با حضور در پلیس فتای استان خراسان رضوی از سرقت یک میلیون تومان از حساب بانکی اش خبر داد.

عرفانی افزود: در تحقیق از شاکی معلوم شد او رمز اینترنتی کارت بانکی اش را در اختیار کسی قرار نداده و فقط گاهی از طریق اینترنت شهریه دانشگاهش را واریز می کرده تا این که هنگام برداشت پول متوجه شده یک میلیون تومان به طور اینترنتی از حسابش خارج شده است.

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با شروع تحقیقات در این ارتباط، 17 دختر و پسر دانشجوی دیگر نیز با ارائه شکایت هایی گفتند موجودی حسابشان به طور اینترنتی سرقت شده است که با بررسی موضوع معلوم شد همه سرقت ها به یک شیوه صورت گرفته است. تحقیقات برای دستگیری دزد اینترنتی حساب دانشجویان ادامه یافت تا این که چند روز پیش هویت سارق شناسایی و او در یکی از محله های مرکزی مشهد دستگیر شد. متهم با انتقال به پلیس فتا، به سرقت پول دانشجویان اعتراف کرد