آرشیو یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۳۶۵۷
حوادث
۱۹

دزدان مسلح بانک ها پای چوبه دار

دزدان مسلح بانک های جنوب کشور با تائید حکم اعدام در دیوان عالی کشور، در یک قدمی چوبه دار قرار گرفتند.

به گزارش مهر، این دزدان، سرقت های مسلحانه خود را از بیست و دوم تیر امسال با سرقت یک دستگاه پراید آغاز کردند. سارقان مسلح ساعت 7 عصر با تهدید سلاح، راننده پراید را از خودرو پیاده و خودروی او را سرقت کردند.

سارقان سپس با این خودرو سراغ رانندگان دیگر رفته و خودروی آنها را به سرقت بردند. سه مرد تبهکار پنجم مرداد با تهدید سلاح یک دستگاه زانتیا را در شیراز دزدیدند. مالک زانتیا در شکایت خود گفت: در حال قفل کردن در خودرو بودم که دو سارق مسلح با تهدید سلاح کلاشینکف، خودروی مرا سرقت کردند.

سه مرد تبهکار سپس سرقت های سریالی از بانک های جنوب ایران را آغاز کردند. متهمان سی ام شهریور وارد بانک صادرات شعبه قلات شده و پس از تهدید مدیر بانک 51 میلیون تومان سرقت و فرار کردند.

دومین سرقت بانک، چهارم آبان رخ داد. دو سارق مسلح وارد بانک تجارت شعبه شهید بهشتی شیراز شده و با تهدید کارکنان، 14 میلیون تومان سرقت کردند.

چهاردهم آبان سارقان از بانک تجارت شعبه گلدشت شیراز 37 میلیون تومان سرقت و با یک دستگاه پژوی مشکی سرقتی فرار کردند. آنها سی ام آبان از بانک قرض الحسنه مهر بندرعباس 20 میلیون تومان دزدیدند. سارقان شانزدهم آذر نیز با تهدید سلاح، ده میلیون تومان از بانک صادرات شیراز سرقت کردند. کارآگاهان پلیس آگاهی با بررسی پرونده متوجه شدند تمام سرقت ها از سوی اعضای یک باند صورت گرفته است. به گفته شاهدان، در اغلب سرقت ها دو سارق که یکی لاغر و دیگری چاق بوده، وارد بانک شده و پس از هر سرقت با خودروی پژو از محل فرار می کردند. بررسی پلاک خودروی پژو نشان داد، دزدان بانک همان سارقان مسلح خودروها هستند.

سرانجام بیست و سوم دی سرکرده باند به نام محمدهادی شناسایی و دستگیر شد. در بازرسی از مخفیگاه او نیز سه قبضه سلاح کلاشینکف، چهار قبضه کلت کمری، بی سیم، پژوی سرقتی و 65 فقره ایران چک کشف شد. با اعتراف این متهم 2 همدست دیگر وی نیز دستگیر و پس از محاکمه 2 نفر از آنها به اعدام محکوم شدند و دیگر متهم پرونده نیز به حبس ابد و 15 سال تبعید محکوم شد که حکم متهمان به تائید دیوان عالی کشور رسید و تبهکاران در یک قدمی مجازات قرار گرفتند.