آرشیو شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۲، شماره ۳۶۵۹
ایران
۱۵

صید ماهیان استخوانی دریای خزر تمدید شد

مدیرکل شیلات گیلان از تمدید صید ماهیان استخوانی دریای خزر در استان های شمالی کشور تا بیست و دوم فروردین خبر داد.

به گزارش فارس، حجت سعیدی افزود: این تمدید طبق بررسی های انجام شده و تقاضاهای جامعه صید و صیادی صورت گرفته است. هر ساله پایان فصل صید شانزدهم فروردین تعیین می شود و طبق شرایط جوی و تقاضاهای جامعه صید و صیادی استان های شمالی گیلان، گلستان و مازندران این تاریخ یک هفته تمدید شده است. پس از این تاریخ نیز تکثیر طبیعی ماهیان استخوانی و فصل زادآوری و مهاجرت ماهیان استخوانی دریای خزر آغازمی شود و صید تعطیل است.

وی اول و بیستم مهر را فصل آغاز صید ماهیان استخوانی دریای خزر نام برد و یادآور شد: تمدید صید برای حمایت از جامعه صیادان صورت گرفته است.

سعیدی با بیان این که گیلان دارای 66 شرکت تعاونی پره صیادی است، گفت: از این تعداد، 52 شرکت فعال هستند. وی از فعالیت 4050 صیاد در شرکت های تعاونی پره صیادی مذکور خبر داد و تصریح کرد: این صیادان از آغاز فصل صید تاکنون 2700 تن انواع ماهیان استخوانی را صید کردند که ارزش اقتصادی آنها بیش از 28 میلیارد تومان بوده است.این مسئول میزان صید ماهیان استخوانی را نسبت به فصل صید گذشته با 5 درصد افزایش ذکر کرد وگفت: از آغاز فصل صید تاکنون صید ماهیان استخوانی بهبود یافته است. وی با بیان این که بیشتر ماهیان صید شده از نوع ماهیان تکثیر طبیعی دریای خزر هستند، خاطرنشان کرد: تا پایان تاریخ تمدید شده، صید ماهیان استخوانی افزایش بیشتری می یابد.