آرشیو شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۲، شماره ۳۶۵۹
ایران
۱۵

120میلیارد ریال برای احداث 4 پل در محور هراز

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: برای ساخت چهار دهنه پل در محور هراز، 120 میلیارد ریال اعتبار اختصاص خواهد یافت.

عبدالهاشم حسن نیا در گفت وگو با مهر با اشاره به این که چهار دهنه پل نیز برای تعریض جاده هراز در منطقه بایجان، سیاه بیشه و دهنه در پلور ساخته شد، افزود: در مجموع برای اجرای این طرح ها بیش از 120میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: ساخت سه دهنه پل دیگر شامل دو دهنه پل در شهر گزنک و پل آبشار امسال در جاده هراز در برنامه اجرایی قرار دارد. با تکمیل این پل ها و تونل های در حال ساخت، گره های ترافیک در زمان های پرتردد سال به طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، روند اجرای چهارخطه شدن جاده هراز را در گرو اختصاص بموقع اعتبارهای ملی به این جاده پرتردد دانست و گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید در این خصوص همکاری های بیشتری برای تسریع جاده مواصلاتی تهران به مازندران داشته باشند. این میزان شامل 9 دهنه تونل است که در مجموع حدود 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان این که ساخت این تعداد تونل در تکمیل هرچه سریع تر چهارخطه شدن جاده هراز نیز تاثیر زیادی دارد، افزود: روند ساخت این تونل ها و نیز مراحل تعریض و چهارخطه کردن جاده مهم هراز توسط معاون وزارت راه و شهرسازی هر هفته بازدید میدانی می شود. 105 کیلومتر از جاده هراز در محدوده حوزه استحفاظی استان مازندران و 55 کیلومتر در حوزه استحفاظی استان تهران قرار دارد.