آرشیو شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۲، شماره ۳۶۵۹
ورزش
۱۸

رئال مادرید قدرت نمایی کرد، بایرن مونیخ شاخ غول را شکست

خط و نشان نمایندگان آلمان و اسپانیا در لیگ قهرمانان

مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در شرایطی آغاز شد که پنج نماینده آلمان و اسپانیا در این مرحله بدون شکست ماندند تا با توجه به نتایج کسب شده در دور رفت، در انتظار زورآزمایی نمایندگان این دو کشور در مرحله نیمه نهایی باشیم.

مهم ترین دیدار این مرحله در شرایطی در مونیخ برگزار شد که بایرن مونیخ، صدرنشین پرافتخار بوندس لیگا مقابل یوونتوس، صدرنشین سری آ ایتالیا قدرت نمایی کرد و با ارائه یک بازی زیبا 2 بر صفر از سد حریف نامدار و پرقدرت خود گذشت تا با خیالی آسوده به استقبال بازی برگشت برود. در دیگر بازی مهم این مرحله در پارک دوپرنس پاریس مصاف تماشایی ستارگان بارسلونا و پاری سن ژرمن به تساوی 2 2 انجامید تا آبی اناری ها به لحاظ نتیجه با خیال نسبتا راحتی به استقبال بازی برگشت بروند. در این بازی لیونل مسی، ابرستاره کاتالان ها مصدوم شد و حضورش در دیدار برگشت در هاله ای از ابهام قرار گرفت. اما در شرایطی که بورسیا دورتموند؛ دیگر نماینده فوتبال آلمان به تساوی صفر بر صفر در خانه مالاگای اسپانیا دست یافت، رئال مادرید در مصاف با مهمان ترکیه ای خود مقتدرانه ظاهر شد و با کسب برتری 3 بر صفر، همچون بایرن مونیخ برای مدعیان جام خط و نشانی جدی کشید.

به این ترتیب در حالی روزهای سه شنبه و چهارشنبه این هفته تکلیف چهار تیم راه یافته به مرحله نیمه نهایی مشخص می شود که بایرن مونیخ و رئال مادرید خود را در یک قدمی نیمه نهایی می بینند و صعود دورتموند و بارسلونا نیز به این مرحله دور از ذهن نیست، البته اگر اتفاق های فوتبالی خلاف این را رقم نزند!

برنامه دور برگشت:(همه بازی ها از ساعت 23 و 15 دقیقه آغاز می شود)

سه شنبه بیستم فروردین: گالاتاسرای(ترکیه) رئال مادرید(اسپانیا)، بورسیا دورتموند(آلمان) مالاگا(اسپانیا)

چهارشنبه بیست و یکم فروردین: بارسلونا(اسپانیا) پاری سن ژرمن(فرانسه)، یوونتوس(ایتالیا) بایرن مونیخ(آلمان)

پیروزی قاطع چلسی در لیگ اروپا

اما مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا هم پنجشنبه شب آغاز شد و طی آن چلسی 3 بر یک روبین کازان روسیه را شکست داد، بنفیکای پرتغال با همین نتیجه از سد نیوکاسل گذشت، فنرباغچه ترکیه 2 بر صفر بر لاتزیوی ایتالیا پیروز شد و دیدار تاتنهام انگلیس با بازل سوئیس 2 بر 2 به پایان رسید.