آرشیو سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۳۷۷
جامعه
۴

کوتاه از جامعه

راه اندازی سامانه نظارت مردمی پلیس راهور

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از راه اندازی سامانه نظارت مردمی پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی پیش از تابستان امسال خبر داده است.سردار اسکندر مومنی در این باره گفته که براساس قانون جدید، پلیس اجازه دارد از گزارش های مردمی در بحث تخلفات رانندگی اعم از فیلم و عکس استفاده کند که در این سامانه شهروندان می توانند هرگونه تخلف رانندگی را به صورت فیلم و عکس ارسال کنند.وی همچنین درباره وظایف پلیس در ایام ارتحال امام خمینی(ره) به اجرای مراسم و انتقال زائران اشاره و اظهار کرده که بر اساس هماهنگی ها، همه کاروان هایی که برای مراسم می آیند، باید از خودروهای عمومی مجوزدار استفاده کرده و برگه معاینه فنی داشته باشند.

صرفه جویی 20میلیون دلاری با تولیدصافی دیالیز ایرانی

مدیرعامل شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران (سها) از سهم 60 درصدی این شرکت در تامین لوازم یکبار مصرف پزشکی در کشور خبرداده و به این مهم اشاره کرده که همه محصولات تولیدی سها دارای نشان اروپاست.

دکتر محمدخادم علیزاده با اعلام این که حدود 18 قلم محصول یک بار مصرف پزشکی در این شرکت تولید می شود گفته که سالانه 2 میلیون صافی دیالیز در شرکت سها تولید می شود که اگر هزینه هر صافی 12 دلار باشد، توانسته ایم 20 میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور ایجاد کنیم.وی همچنین از تولید 500 میلیون عدد سرنگ در سها خبرداده است.

مرگ و میر 8 میلیون سیگاری در دنیا تا سال2030

میزان مرگ و میر ناشی از استعمال سیگار به 8 میلیون نفر در سال 2030 میلادی خواهد رسید که نزدیک 80درصد از این مرگ ومیرها در کشورهای با درآمد پایین یا متوسط اتفاق می افتد.

احمد مختاری، مسئول مرکز ترک دخانیات یزد با بیان این که تنباکو یکی از علل قابل پیشگیری مرگ و میر است اظهارکرد که هرساله تنباکو موجب مرگ نزدیک به 6 میلیون نفر در سراسر دنیا می شود که از این تعداد حدود 600 هزار نفر سیگاری های غیر فعال یا دست دوم هستند.