آرشیو سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۳۷۷
جامعه
۴

خبر کوتاه

هوشمندسازی مدارس با فروش اموال مازاد

معاون حقوقی وزارت آموزش و پرورش گفت: با مجوز مجلس شورای اسلامی، آموزش و پرورش می تواند با فروش اموال مازاد خود، مدارس را تجهیز و هوشمندسازی کند.

احمد حیدری درباره یکی از بندهای مصوب در مجلس شورای اسلامی برای هوشمندسازی مدارس گفت: براساس این مصوبه، آموزش و پرورش مجوز فروش اموال مازاد خود را از مجلس دریافت کرده است و می تواند پس از تغییر کاربری و فروش اموال مازاد خود، از محل این منابع نیازهای خود را برطرف کند. وی افزود: با توجه به اینکه هوشمندسازی، از اولویت های مهم وزارت آموزش و پرورش است، مقرر شده با اجرای این مصوبه، اموال مازاد بر نیاز آموزش و پرورش در همه مناطق پس از تغییر کاربری و فروش مناسب، صرف احداث، تعمیرات و همچنین تجهیز و هوشمندسازی مدارس همان منطقه شود.

اعلام زمان برگزاری مصاحبه آزمون دکتری تخصصی

زمان مصاحبه 79 رشته آزمون دکترای تخصصی PHD و دوره بدون آزمون این مقطع اعلام شد. ناصر اقبالی، رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد گفت: زمان مصاحبه آزمون دکترای تخصصی 79 رشته دانشگاه آزاد اسلامی در رشته های بهداشت مواد غذایی، انگل شناسی دامپزشکی، قارچ شناسی دامپزشکی، فیزیولوژی دامپزشکی، دستیاری میکروبیولوژی دامپزشکی، دستیاری جراحی دامپزشکی، دستیاری مامایی و بیماری های تولید مانند دام، دستیاری بیماری های داخلی دام های بزرگ، دستیاری بیماری های داخلی دام های کوچک، دستیاری بهداشت و بیماری های طیور اعلام می شود.

اعزام زائران در قالب1700 شرکت به عتبات

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: اعزام زائران ایرانی در قالب 1700 شرکت خدمات مسافرتی به عتبات عالیات انجام می شود. مسعود اخوان با اشاره به این که سفر با نظارت شرکت های مجوزدار از سازمان حج و زیارت یکی از مصوبات پیشین هیات دولت بوده است، افزود: سازمان حج و زیارت به 1700 شرکت خدماتی مسافرتی در ایران مجوز داده است.