آرشیو سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۳۷۷
جهان
۳۱
گزارش خبری

دیدار محمودعباس و شیمون پرز در اردن

«محمودعباس» رئیس حکومت خودگردان فلسطین و «شیمون پرز» رئیس رژیم صهیونیستی در حاشیه نشست ویژه «اجلاس اقتصادی جهان» برای خاورمیانه و آفریقا با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری قطر در این دیدار «پرز» و «عباس» آخرین تحولات و راه های احیای مذاکرات به اصطلاح صلح را مورد بحث و گفت وگو قرار دادند.

همچنین «جان کری» وزیر خارجه امریکا نیز که در این اجلاس شرکت کرده بود با «پرز» و «عباس» دیدار کرد.

کری در سخنان خود گفت: تحقق یک کشور فلسطینی پذیرفتن تنها راه برای اسرائیل است اگر می خواهد که کشوری مردم سالار، امن، یهودی و از نظر اقتصادی موفق داشته باشد.

وزیر خارجه امریکا همچنین مذاکرات مستقیم با رژیم صهیونیستی برای ایجاد دو کشور برای دو ملت را تنها راه رسیدن فلسطینی ها به حاکمیت و فرصتی که با آن ایجاد می شود ذکر کرد.شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی در پایان این نشست گفت: توافقنامه های صلح امضا شده میان اسرائیل با اردن و مصر در حال محک خوردن است. وی همچنین عنوان داشت: به رغم چالش های موجود در مقابل روند صلح میان اسرائیل و فلسطین درست نیست که تحولات مثبتی که در منطقه رخ داده، نادیده بگیریم.

پرز ادامه داد: فلسطینی ها همسایگان اسرائیل و ما هستند و ما از فلسطینی ها می خواهیم که برای تحقق صلح به پای میز مذاکره بیایند. پرز خطاب به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: ابومازن! تو شریک ما هستی و ما در تحقق صلح با تو تلاش خواهیم کرد چرا که نباید اجازه دهیم مشکلات، ما را از مسیر برقراری صلح منحرف کند.

رئیس رژیم صهیونیستی در ادامه عباس را «دوست نزدیک» این رژیم توصیف کرد.

صهیونیست ها 7 جوان فلسطینی را ربودند

نظامیان رژیم صهیونیستی 7 جوان فلسطینی را در جریان درگیری ها در قدس اشغالی بازداشت کردند.

درگیری ها در باب حطه و منطقه باب الاسباط بین اهالی این منطقه و نظامیان رژیم صهیونیستی تا چندین ساعت ادامه داشت و نیروهای اشغالگر به طور گسترده در این محل مستقر شده و به سمت فلسطینیان بمب صوتی و گازهای سمی و اشک آور شلیک می کردند و فلسطینیان را مورد ضرب و شتم قرار داده و هفت نفر از آنها را ربودند و همچنین تعدادی از آنها را زخمی کردند.

نیروهای اشغالگر همچنین باب الاسباط (یکی از دروازه های قدیمی قدس) را بسته و ساکنان قدس نیز به سمت این نیروها سنگ پرتاب می کردند.