آرشیو سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۳۷۷
تا حماسه
۲۹

دلایل فیلتر شدن سایت «صراط نیوز»

«دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه»، دلایل فیلتر شدن سایت «صراط نیوز» را تشریح کرد. «عبدالصمد خرم آبادی» مشاور قضایی دادستان کل کشور، با بیان این که سایت صراط نیوز توسط «کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه» فیلتر شده است، گفت: در حالی که استکبار جهانی، دشمنان خارجی و گروه های ضدانقلاب بعد از تایید صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری و عدم احراز صلاحیت برخی از آن ها، هجمه تبلیغاتی وسیعی را علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نامزدهای تایید صلاحیت شده شروع کردند، تارنمای «صراط نیوز» نیز همزمان با این هجمه ها از کلیه بازدیدکنندگان از این تارنما درخواست کرد که اعلام کنند چرا به این 8 نفر نامزد تایید صلاحیت شده، رای نمی دهند و از این طریق علاوه بر تشویق مردم به کاهش شرکت در انتخابات، مطالبی را علیه هر یک از این 8 نامزد منتشر کرده است.

خرم آبادی افزود: مدیر تارنمای صراط نیوز علاوه بر درج عنوان «چرا به این 8 نامزد رای نمی دهم» مطالبی را از قول کاربران (تحت عنوان کامنت) علیه 8 نامزد، انتخابات و شورای نگهبان در سایت خود درج کرده است. بنابراین موارد فوق از مصادیق محتوای مجرمانه است و مسئولیت آن با مدیر تارنما است.

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا تاکنون سایت های دیگری در رابطه با موضوع انتخابات فیلتر شده اند، گفت: بله؛ موارد دیگری از تخلفات انتخاباتی نیز وجود داشته که با آن ها برخورد قانونی انجام شد.