آرشیو سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۳۷۷
ایران زمین
۲۸
تولید

تولید 150 تن ماهی در منابع آبی غیردریایی هرمزگان

بندرعباس- خبرنگار 150تن ماهی سالانه در منابع آبی غیردریایی هرمزگان تولید می شود.

علی کریمی معاون آبزی پروری اداره کل شیلات هرمزگان اعلام کرد: با توجه به ساخت سدهای مختلف برای کنترل سیلاب ها در این استان، این سدها به غیر از عملکرد ذاتی خود در جلوگیری از طغیان رودخانه ها و ذخیره سازی آب، شرایط مناسبی برای پرورش ماهیان در این آب ها به وجود آورده اند که شیلات هرمزگان اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده است.

وی ادامه داد: شیلات هرمزگان در اجرای توسعه آبزی پروری و بالابردن سهم آبزیان در سبد غذایی خانواده ها، اقدام به رهاسازی ماهیان در این منابع آبی در مناطق مختلف این استان از جمله حاجی آباد، بستک، میناب، پارسیان، بشاگرد و بندرعباس کرده است.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات هرمزگان تصریح کرد: گونه های رهاسازی شده از خانواده کپورماهیان بوده است که از این میان می توان به گونه های کپور سرکنده، علفخوار، معمولی و فیتوفاگ اشاره کرد.

وی با اشاره به نقش مهم بخش خصوصی در توسعه اقتصادی، گفت: با توجه به نتایج مطلوب حاصل شده در پرورش ماهیان در آب های داخلی استان بخش خصوصی راغب به مشارکت شده و تعدادی نیز در این زمینه مشغول به کارند که شهرستان های بشاگرد و حاجی آباد بیشترین تولید را در این زمینه به خود اختصاص داده اند. بخشی محصولات تولید شده در این مناطق علاوه بر مصرف بازار داخلی، از طریق خوزستان به عراق صادر می شود که توانسته در ارزآوری موثر باشد.

کریمی بهره برداری بهینه از منابع آبی و خاکی هرمزگان، دسترسی اقشار دور از دریا به ماهی تازه، اشتغالزایی، افزایش تولید پروتیین دریایی سبد غذایی مصرفی در خانواده ها و ارزآوری از طریق صادرات را از اهم مزایای پرورش ماهی در منابع داخلی اعلام کرد.