آرشیو سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۳۷۷
ایران زمین
۲۸

ایران در ایران

سرریز سدهای مخزنی ماکو

ماکو – خبرنگار بر اثر بارش های مناسب بهاری، سدهای مخزنی شهرستان ماکو سرریز شد.

حمید احمدیان فرماندار شهرستان ماکو اظهار کرد: میزان بارش های بهاری به 100 میلیمتر رسیده که موجب سرریز شدن سدها و بالاآمدن آب سفره های زیرزمینی در این شهرستان شده است. 7متر مکعب آب در هر ثانیه وارد سد ماکو شده و 5 متر مکعب نیز سرریز می شود. سد ماکو پس از 18 سال بهره برداری برای پنجمین بار است که سرریز شده که نوید بخش سالی خوب برای کشاورزان و افزایش محصولات کشاورزی است.

یاقوت سیستان درخشش خود را بازمی یابد

زاهدان – خبرنگار انگور یاقوتی قرمز، مهم ترین محصول باغی در منطقه سیستان است که درسال های گذشته بر اثر خشکسالی های پی در پی و بی مهری های هیرمند همواره اقتصاد باغداران و معیشت مردم این منطقه را دستخوش تحولاتی تلخ کرده است، اما با احیای برخی از تاکستان ها و شروع فصل برداشت این محصول امسال بار دیگر کام باغداران شیرین شد.

3 هزار هکتار از باغ های سیستان در گذشته به کاشت انگور یاقوتی اختصاص داشته است، اما خشکسالی های گذشته موجب شد، خاستگاه این طلای قرمز به دلیل کم آبی و توفان های مکرر به تلی از خاک مبدل شود و بسیاری از باغداران سیستان را از کار بیکار کند.

سرمایه گذاری چشمگیر دولت در حوزه ورزش استان زنجان

زنجان – خبرنگار یک هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار در 8 سال گذشته در حوزه ورزش استان زنجان سرمایه گذاری شده که برخی از این طرح ها گشایش یافته یا در دست ساخت است.

محمد رئوفی نژاد استاندار زنجان در مراسم بهره برداری از سالن ورزشی هندبال و هاکی شهرستان زنجان بیان کرد:راه اندازی سالن های ورزشی در نقاط محروم کشور بیانگر توجه ویژه دولت خدمتگزار به سرمایه گذاری بهینه در این حوزه است.

رئوفی نژاد افزود: فعالیت های انجام شده در ورزش استان زنجان در دولت های نهم و دهم،قابل مقایسه با 27 سال گذشته نیست و کارنامه مطلوبی در این حوزه حاصل شده است. استقبال و ورود علاقه مندان رشته های مختلف ورزشی نیز در 8 سال گذشته رشد مناسبی را نشان می دهد که کسب مدال های گوناگون ورزشی توسط جوانان این استان موید این موضوع است.